GÜNEŞ KREMİ SEÇİMİ VE KULLANIMI

Temel cilt bakım rutinimizin bir parçası olan güneş koruyucular, düzenli kullanımda güneşin zararlı etkilerinden korumanın yanında yaşlanma belirtilerini geciktirmede de çok etkili olduğu artık yapılan araştırmalar ile kesinleşmiş durumda.

Dermatologların özellikle üzerinde durduğu nokta artık yaz kış demeden güneş koruyucu kullanmanın ve temel cilt bakımımızın bir rutini haline getirmemiz gerektiği üzerinde.
Güneş koruyucu seçerken nelere dikkat etmeliyiz?
* Hem UVA hem de UVB koruması içermeli. Peki bu UVA ve UVB nin farkı ne?
     UVB ışınları derinin daha yüzeysel tabakasına ulaşan kızarmaya, bronzlaşmaya yani güneş yanıklarına sebep olan ve deri kanserine de sebep olan dalga boyudur.
     UVA ise derinin daha derin tabakasına ulaşan kolajen yıkan, cildi yaşlandıran ve DNA hasarına sebep olan dalga boyudur. 
     UVB camdan geçmiyor. UVA ise camdan geçiyor, hava bulutlu bile olsa yeryüzüne ulaşıp bize zarar verebiliyor. Bundan dolayı evdeyken, hava kapalıyken mutlaka güneş koruyucu sürülmesi hem UVA hem de UVB filtresi olmalı. 
* SPF 30'un altı kesinlikle tercih edilmemeli mümkünse SPF50 olmalı..

Cilt Tipimize Göre Nasıl Güneş Koruyucu Seçmeliyiz?
*Kuru Ciltli Olanlar:
-Yoğun Krem formunda,
-Nemlendirici içerikli olan (Senamid, gliserin, hyalüronik asit içeren)
-Yağ bazlı ürünleri tercih edebilir.

*Yağlı Ciltli Olanlar:
-Su bazlı
-Kimyasal filtreli
-Jel yapıda pıdralı veya mat bitişi aynı zamanda yağ salgısını kontrol eden niacinamid, çay ağacı gibi içeriklere sahip ürünler olabilir

*Kuru Ve Hassas Ciltli olanlar:
-Benzofenon içermeyen
-mineral filtreli
-içerisinde madecassoide, pantenol gibi yatıştırıcı ürünler olan güneş koruyucular tercih edilebilir

*Lekeye Meyilli Ciltler :
-Renkli formda
-Mineral filtreli
-içerisinde leke tedavisinde yardımcı C ve E vitamini bulunan güneş koruyucular olabilir.

Son olarakta Mineral (fiziksel) filtreli güneş koruyucular ve Kimyasal filtreli güneş koruyulardan  bahsedelim..
Mineral filtreli güneş kremleri titanyum dioksit ve çinko oksit içeren, kimyasal filtre içermeyen güneş kremleridir. 
Cilt üzerinde bariyer oluşturur. Etkisi Kremi sürer sürmez başlar. 
Kimyasal filtreli güneş koruyucular ise cilt tarafından emilir. 
Etkisinin başlaması için  kremi sürdükten sonra ortalama 15-20 dakika geçmesi gerekir.
Mineral filtreli güneş kremleri biraz daha fiyatlı ürünlerdir.

Güneş Kremini Ne kadar Kullanmalıyız? 
Uzmanların tavsiye ettiği  ölçü miktarı  iki  parmağımızın içi kadar. 
Ayrıca uzmanlar  her 2 saatte bir ve denize, havuza her girip çıktıktan sonra muhakkak güneş kremini yenilenmesini tavsiye ediyorlar. 
Bu arada dermatologlar göz altı ve dudaklar için de uygun güneş koruyucu kullanımının da  unutulmaması gerektiğini belirtiyorlar... 

Tekrar bloğa dönmek için uzun bir zaman oldu. Umuyorum artık daha sık paylaşırım yapabilirim. Bu bilgileri İnstagram da seversek takip ettiğim @drcansuşahin ve @dripekdiksiz 'in paylaşımlarından derleyerek hazırladığımız not düşeyim... 
Sevgiyle, sağlıkla kalın, 
Yorumlarınızı eksik etmeyin.... 



23 yorum

  1. Çok faydalı bilgiler. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,Güneş'in iyice kendini gösterdiği bu günlerde güneş kremi önemli değil mi?

      Sil
  2. Oldukça faydalı bilgiler vermişsiniz. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Çok faydali bir yazi olmus. Tesekkur ederiz.Emeğinize sağlık👏👏

    YanıtlaSil
  4. Güneşten mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum adada yaşadığım yıllarda alnımda o kadar çok güneş lekesi olmuştu ki korkmuştum sonra yavaş yavaş yok oldular (tesettüre girdikten sonra o bölgede güneş alımı azalınca hiç bir şey yapmadan lekelerden kurtuldum) şimdilerde yine yüksek korumalı krem kullanmaya özen gösteriyorum ancak en güzel koruma güneşte çok kalmamak,mümkünse tabii.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,uzun zaman sonra tekrar görüşmek çok hoş ,Sevgiler....

      Sil
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş ellerinize sağlık. Kısa ve aradığım tüm cevaplar mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim sorularınıza cevap bulmanıza,teşekkürler...

      Sil
  6. Çok güzel ve verimli bir yazı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir bilgilendirme olmuş.

    YanıtlaSil
  8. 2 saatte bir yenilemeye çok üşeniyorum ama yine de uyguluyorum:) Gerekli çünkü. Yaşla birlikte lekelerin artması, ihmâl etmememi sağlıyor. Özellikle bu dönem için faydalı bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,bende yazın kesinlikle atlamıyorum ama kış rutinimi oluşturmaya çalıştım bu yıl diyebilirim

      Sil
  9. Ben vallahi bol bol sürüyorum. Yoksa ne hale gelirim bilinmez, zaten güneşle temasım bile yasak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <öyle olmalı gerçekten.ne güzel alışkanlık haline gelmiş sizde

      Sil
  10. hımmm bu yaz bakalım denize girebilecek miyim ki! pandemiden beri insan olan yerlere gitmiyorum :) hoşgeldiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum. Sanırım biz artık pandemiyi unuttuk galiba:))

      Sil
  11. Artık güneş kremi alma zamanı geldi. Deniz, kum derken güneş kremi almazsak olmaz. Teşekkürler ✏️🙂

    YanıtlaSil
  12. Ben buraya yorum yaptıydım sanki :/

    YanıtlaSil