CİLT BAKIMINDA C VİTAMİNİ KULLANIMI

 Aslında en sevdiğim ve ilgimi çeken  konuların içinde gelir: cilt bakımı, makyaj, el ve tırnak bakımı vb.

Ama araştırdıkça  ne kadar eksik bilgim varmış diye düşünüyorum ve her öğrendiğimi de sizlerle paylamak istiyorum.

Bugünkü konumuz C VİTAMİNİ

C Vitamini denilince ilk olarak aklımıza meyveler gelir  değil mi?

Suda çözünen bir vitamin olan C vitamini 1912 yılında keşfedilmiş.Kimyasal ortamda üretimi 1930'lu  yıllara denk gelen C vitamini, günlük tükettiğimiz birçok besinde doğal olarak bulunmakta. Fakat biz cilt bakımında C vitamininin kullanımından bahsedeceğiz.

Artık uzmanlar C vitamini serumlarını temel cilt bakım rutininin bir parçası olarak kabul ediyor ve kullanımı üzerine tavsiyede bulunuyorlar.

Nedir C Vitamini?

Askorbik Asit (diye geçiyor)

Ne işe Yarar?

Antioksidan etkilidir.

Kollajen sentezini destekler.

Cildi aydınlatır,hiperpigmentasyonu azaltır.

Ciltte ince çizgi görünümünü azaltmaya yardımcı.

Cildin nem oranını korumaya katkı sağlıyor.

Cilde tazelik kazandırıyor ve aydınlık bir görünüm sağlıyor.


Kimlere uygun?

Her cilt tipine ve her yaşa uygun

Cansız,donuk,lekeli ve olgun ciltler içinse ideal.

Ne zaman kullanılmalı?

Özellikle gündüz rutininde temiz cilde uygulayıp, üzerine uygun bir nemlendirici ve güneş kremi sürülmesi öneriliyor. Güneş kremi ile birlikte gün boyunca cildimizin maruz kaldığı fiziksel stres ve güneş hasarından cildi koruyor.

Ciltte gündüz saatlerinde UV radyasyon ve kirliliğe bağlı DNA hasarı  oluşuyor. O yüzden uzmanlar  güneş koruması ve antioksidanları yani C vitamini ve E vitaminini sabah rutininde kullanmayı öneriyor.


Takip ettiğim hekimler başlangıç seviyesi olarak %8 veya %10 luk orana sahip C vitamini serumları kullanmaya başlamanın daha doğru olacağını belirtiyor.Bu serumlardaki maksimum oran %25 miş. Fakat bu oran alışık olmayan ciltlerde tahriş,kızarıklık veya irritasyon yaratabilirmiş.

Benim günlük rutinimde C vitamini yoktu.Bende kendi cilt tipime uygun olarak en az orandan ilk olarak haftada 3 gün şeklinde sabah rutinime ekleyerek kullanmaya başlayacağım. Dermatalog  Dr Cansu Şahin'e göre C vitamini 3 haftadan sonra etkisini göstermeye başlıyor. Bende sizlerle kullandığım süreci tekrar  paylaşırım..

Sevgiyle kalın,

Yorumlarınızı eksik etmeyin.


12 yorum

  1. Çok değerli bilgiler bende kullanmayı düşünüyorum 👏🏻👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  2. Çok iyi bir konuya değinmişsiniz Fatma hanım

    YanıtlaSil
  3. Bu aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Su aralar arastirdigim bir konuydu. Benim icin cok faydali bir yazi oldu

    YanıtlaSil
  5. Benim için çok önemli bilgiler ilk fırsatta kullanmaya başlayacağım.Bu faydalı bilgiler için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Ben gece bakımında kullanılması gerekir diye biliyordum. Gündüz bakımında lekelere yol açacağı yönünde bilgilendirilmiştim. Aydınlatıcı olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. C vitamini kullanmanın önemini çok güzel özetleyen bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. hımm serumlar ha bilmiyodum saol yaa :)

    YanıtlaSil
  9. Bilgilendirici bir yazı olmuş,teşekkür ederim 👌👏👏

    YanıtlaSil
  10. C vitaminin bayağı bir yarari olduğunu duyunca bende almıştım. Yazınız çok güzel

    YanıtlaSil
  11. Çok faydalı bilgiler ve çok açıklayıcı olmuş teşekkürler ✏️🙂

    YanıtlaSil