Merhaba Ben Fatma, Meydan Okuma/16 Gün 16 Yazı /Yazı 1

Selamlar,
Sevgili Ezgi'nin başlattığı "16 Gün 16 Yazı" meydan okuması ancak aklıma gelince ilk günün yazısı bu saate kaldı.Çok uzatmayalım o zaman.....


1.Önce birbirimizi tanıyalım.
Karantina döneminden önce neredeydin?
Nasıl bir yaşam şeklin vardı?
Şimdi neredesin?
Ne yapıyorsun?
Günlerin nasıl geçiyor?
Neler değişti hayatında bu süreçte?

*Birbirimizi tanıyalım....
Öncelikle meydan okuma yazımı okuyan herkese MERHABA, ben Fatma. Bursa'da yaşayan bir İzmirliyim.Özel eğitim sınıf öğretmeniyim. Biri 15 , biri 5 yaşında iki kız annesiyim.

*Karantina döneminden önce neredeydim?
Karantina döneminden önce Bursa'da Nilüfer ilçesinde ev ve okul arasında gidip gelen bir hayatım vardı.

*Nasıl bir yaşam şeklim vardı?
Planlı ve programlı yaşamayı severim.Planlı bir yaşantımız vardı. .Sabah 08.30'da evden çıkıp 17:00'de evde oluyordum.
18:00'e kadar akşam yemeği hazırlığı ilk gelen küçük kızım ve eşim.
Üçümüz akşam yemeğimizi yerdik.Büyük kızım LGS'ye hazırlandığı için 19:30'da gelirdi.Onun yemek faslı derken 20 gibi mutfaktan çıkardım. Biraz kızlarla ilgilenirdim. 21:30'da Defne'yi yatırdım. Zeynep'in ödev ve testleri bitinceye kadar eşim ile çay muhabbet derken ,büyük kızım yattığı gibi yatardık.

*Şimdi neredeyim?
Şu an evimdeyim ve evimde kalmaya devam ediyorum.....

*Ne yapıyorum?
Kendimi dışarıdan bakan biri gibi düşününce bazen hiçbir şey yapmıyor gibi hissediyorum bazen de hiç boş kalmıyor gibiyim.Ama genel olarak şunu söyleyebilirim.
Karantinada da planlı bir yaşantımız var.Hafta içi ve hafta sonu ayırımı yapıyoruz mesela....

*Günlerim nasıl geçiyor?
Hafta içi genel olarak benim sabah 08:40'da kalk zili çalıyor.
Hemen kahvaltı hazırlıklarına girişiliyor.
Bu arada Defne her akşam o sabah kahvaltıda ne istiyorsa siparişini veriyor.


09.30 - 10:00 arası kahvaltımızı yapıyoruz.
10:00'da hem eşim on-line toplantılara,hem de büyük kızım da kendi çalışma programına başlıyor.
12:00'ye kadar ben ortalığı topluyorum,,evi havalandırıyorum.
Akşam için yemeğin ön hazırlıklarını yapıyorum..

Saat 12:00-13:00 arası eşimle kahve içip biraz keyif yapıyoruz.

13:00'den sonra kızların öğle yemeği faslı başlıyor.
İkisi de ne isterse o yapılıyor ve yiyorlar.
14:00-14:30 gibi Defne öğle uykusuna yatıyor..
Eşim 14:00-16:00 arası yine eğitim veya on-line toplantıda olduğundan,Defne de uyuduğu için Zeynep'te kendi programını kendisi yaptığından ben de 1 saat kadar blog veya sosyal medyada takılıyorum...

Ardından kızların meyve saati geliyor.
Sonra kızlar için kek-börek faslı ve yani ben yine mutfaktayım .....

Akşam 18.30-19:00 gibi akşam yemeğimizi yiyoruz..
Gece de hep beraber dizi,film izliyoruz .....

*Bu süreçte hayatımda neler değişti?
Mutfaktan çıkamaz oldum mesela kızlar 5 haftadır hiç evden çıkamadılar. Onların gönlü olsun diye ne istiyorlarsa yapmaya çalışıyorum.
Ekmek yapma akımına uyup sürekli ekmek denemeleri yapıyorum..



Eşim işle birlikte ev içinde her gün 10 bin adımı tamamlamaya çalışıyoruz.
Sanıyorum şu yaşıma kadar üst üste izlediğim en fazla film ve diziyi izledim.. 
Maalesef kitap okumaya yeterli zaman ayıramıyorum bu süreçte ona üzülüyorum...

Bu arada özel çocuklara öğretmenlik yaptığım için bizim zoom ,eba vb platformlar üzerinde  çok fazla ders sunumumuz olmuyor. Ben genelde velilerim ile daha çok iletişim kuruyorum.Ödevlerimizi whatsup üzerinde bireysel olarak görüntülü yapıyorum.
diyerek ilk günün yazısını tamamlıyorum........

Sevgiyle Kalın,
Evde kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin....








39 yorum

  1. Çok maharetli olduğun belli Fatma. Sürece çok güzel intibak ettiğini görebiliyorum. Sevgi ve selamlarımla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,planlı yaşamak hayatı daha kolaylaştırıyor bana göre.....

      Sil
  2. öğretmeniz plan ve düzen bizim işimiz :)) kızlarınıza başarılar diliyorum. yarın görüşürüz. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler,gerçekten plan program bizden sorulur:))))

      Sil
  3. oh ilk foti ege uzulü kahvaltııı :)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar düzenli geçiyor günleriniz, her şeyin planlı olması da çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle herşey daha kolay oluyor bana göre planla:))))

      Sil
  5. Ne güzel bir rutin tutturmuşsunuz.. Geçen yıl kızım Nehir de LGS ye hazırlandı, çocuklar için yorucu süreç, dilerim gönlündeki eğitimi alır lisede Zeynep..
    Kolaylıkla ve hızlıca atlatmak dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah diyelim gerçekten farklı bir süreç oldu çocuklarımız için bu dönem....

      Sil
  6. Eşimin işi dolayısıyla bizde hiç düzen yoktu, şimdi herkes evdeyken daha düzenli olduk. Gerçi dersle başlayınca iki oğlanın saatleri uymadığından yine ikili birli kahvaltılara dönmek zorunda kaldık ama en azından diğer yemekleri bir arada yiyoruz.

    Ekmekler nefis gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun bir arada olmak en güzeli...
      teşekkürler...

      Sil
  7. Aaa hemşehriyiz. Abla çok güzel bir düzen oturtmuşsun. Keşke annem de evde böyle bir düzen oluştursaydı. Karantina diyerek salmamışsınız. Ekmekler de leziz görünüyor ellerine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım,herkesin kendine gör bir düzeni var eminin annenin düzeni de kendine göredir...

      Sil
  8. Karantinada bu kadar düzenli yaşabilmeniz harika:) Kızınıza sınavında başarılar dilerim. Bursa'dan Bursa'ya, hatta Nilüfer'den Nilüfer'e selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne hoş Nilüfer'desin demek...
      düzen hayatımı daha kolaylaştırıyor sanki....

      Sil
  9. Plan program güzeldir, zinde tutuyor insanı...
    Ekmek nefis gözüküyor, ellerine sağlık.
    Hemen listeyi güncelledim ve seni de ekledim..
    İlerleyen günlerde görüşürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,
      zevkle katılıyorum meydan okumaya...

      Sil
  10. Çok lezzetli görünüyor resimler ayrıca plan yapıp uygulayabilmeniz gerçekten çok güzel:)

    YanıtlaSil
  11. Bu süreç sona erdiğinde muhtemelen birçoğumuz biraz kilo alacağız :) Evde ekmek, evde yoğurt denemelerini çok önemsiyorum; bu da sürecin iyi yanlarından biri bana göre :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapacak bir şey yok galiba 1-2 kilo fazlamızla mutlu mesut kaldığımız yerden devam edeceğiz hayatımıza.....

      Sil
  12. Ekmek yapmayan kaldı mı merak ediyorum :) Bazıları bunu eleştirse de bence gerekli bir girişimdi. Hem insanın kendi yaptığı gibisi yok. Mis gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagrama bakılırsa yok ama insan azmedince yapamayacağı şey yokmuş onu anladım yani

      Sil
  13. Maşallah diyerek başlayayım ekmek üzerinde yapılan denemeler sanırım herkes için farklı bir deneyin oldu,afiyet şifa olsun günler ev için de de yoğun geçiyor ama olumlu yaklaşmak lazım bu günler biraz sıkıntılı olsa da benzersiz olduklarını düşünüyorum.
    Sevgiler🧡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hepimiz için ayrı bir tecrübe ve anı olarak hayatlarımızda yer alacak.İnşallah sağlıkla atlatalım bu süreci....

      Sil
  14. Bizde belli bir düzeni tutturduk baştan beri.En güzeli böyle. Sağlıklıysak şikayet edecek hiçbir şeyimiz yoktur.

    YanıtlaSil
  15. Fotoğraflara bayıldım. Çok iç açıcı. Çocuklar öyle hep bir şeyler istiyorlar bu süreçte. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, sofra düzeni sunum en sevdiklerimden.....

      Sil
  16. Merhaba, ne güzel yazmmışsınız olumlu ve pozitif hisler uyandırdı bende satırlarınız teşekkür ederim, ekmek yapmayan bir ben kaldım sanırım, ama sizin ekmeğiniz çok başarılı görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk denemede çok tedirgin giriştim bu işe ama aslında çok kolay bir işmiş....

      Sil
  17. Plan ve program harika:) Cok keyifli bir duzen kurulmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ufak tefek değişikliklere uğrasa da plan bence de güzel.....

      Sil
  18. Selamlar davetiniz üzerine hemen geldim 😊 Nilüfer de yaşıyormussunuz ne güzel. Benim de en merak ettiğim yerler arasındadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah birgün yolunuz düşer,
      sevgiler.....

      Sil
  19. teşekkür ederim bende çok mutlu oldum....

    YanıtlaSil
  20. Meslektaşmışız :) Siz gerçekten saatleri, düzeni iyi oturtmuşsunuz. Biz 11-12 gibi kalkıyoruz, geceleri de 2-3 gibi yatıyoruz. Geç kalkınca her şey sarkıyor. Bu arada ekmekler çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  21. Ne kadar keyifli ve düzenli bir yaşantınız var, maşallah demek istiyorum öncelikle. Fotoğraflarda şahane, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil