RÜYALAR, AŞK VE HÜZÜN (Kitap Yorumu)

 Rüyalar,Aşk Ve Hüzün


Zerrin Dağcı'nın sanıyorum 3. kitabı..

"Bkk Kitap Kulübünün" kasım ayı kitabı idi.

24 saat gibi kısa bir sürede okuyup bitirdiğim bir roman oldu.

Yazar, romanda büyük halası Ümran'ın hayatını kaleme alıyor. Yaşananların ilk ağızdan dinlenerek belki de şahit olunarak kaleme alınıp romanlaştırılmasını okurken hissediyorsunuz.

Yazımı sade ve doğal bir dille olduğu için okuması çok keyifli bir roman...



Peki romanımızın konusu nedir??

1907-1913 yılları arasında orta Karadeniz'de Sinop'ta başlayıp İstanbul'da devam eden Hüsniye 'nin pardon 10 yaşında ismini Ümran olarak değiştiren,  Ümran'ın hayallerini,aşkını,evliliğini, hayal kırıklıklarını,umutlarını okuyorsunuz bu romanda...

Ayrıca o dönem denk gelen Osmanlı İmparatorluğu'nun en zorlu dönemleri , 2. Meşrutiyet, 31 Mart vakası gibi olayları o döneme tanıklık etmiş birinden dinler gibi hissediyorsunuz kendinizi.. 

Romanda  o döneme göre aile kavramı, Çocuk sahibi olunması üzerine yapılan baskılar, kadının çalışma hayatında yer almasına bakış açısı ve kadının boşanmak istemesinin imkansız olduğu dönem yargılarına da tanıklık ediyorsunuz.


Benim keyifle okuduğum bir roman oldu..Benim için gerçek yaşam öykülerinin anlatıldığı roman ve öyküler her zaman daha öncelikli oluyor....


Kalemine sağlık Zerrin Dağcı,

Ve tavsiye ettiğin  ve kitap kulübüne dahil ettiğin için sanada teşekkürler Kadriyeciğim....

Sevgiyle kalın,

Yorumlarınızı eksik etmeyin....


6 yorum

  1. Bu ara akıcı romanlara ihtiyacım var. Kaleminize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Beğenmene sevindim Fatmacığım. Güçlü kadın hikayelerini seviyorum bende. Yorumunda güzel olmuş canlı yayında konuşuruz .

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Beğenmene çok sevindim Fatmacığım🙏

    YanıtlaSil