Meydan Okuma 16 Gün 16 Yazı/ Yazı 5

Sokağa çıkma yasağının 2. günü,
meydan okumanın 5. gününe geldik...

5-En son ne zaman kayboldun?Hikayesini anlatsana.....

Açıkçası yetişkinken kaybolduğumu şu an bu yazıyı hazırlarken anımsamıyorum.
Ama ilk kaybolduğumu çok iyi hatırlıyorum.
İzmirli olduğumu 1.gün meydan okumada yazmıştım.
İlk kaybolma olayım da Kemeraltı Çarşı'sında oldu.


Yanlış hatırlamıyorsam 6-7 yaşlarında falan olmalıyım.
Babaannem ve annem ile birlikte çarşıya çıkmıştık.Eskiden Akaylar diye kumaş mağazası vardı.
Onun yanında babamın çantacı arkadaşı vardı.Deri çantalar satardı.O zamanlar şimdi ki suni deri çanta yoktu.Annemi hatırlıyorum da çanta gerçek deri ve hatta ayakkabı ile takım alınırdı.
Herneyse......
Çantacı Menhmet Ali Amca'ya girmiştik.Oradan birlikte çıktık.Bir kaç saniye içinde ne annemi ne babaannemi göremedim etrafımda, şöyle bir iki bakındım yoklar....Doğru babamın dükkana
Babam Kemeraltın'da esneftı.Havra Sokağı'nın karşısındaydı dükkanı....
O zamanlar tembihlerdi babam eğer çarşıya gelir ve kalabalıkta kaybolacak olursam dükkana yakın bir yerlerdeysem doğru dükkana, Konak'a yakın bir yerlerdeysem Kemeraltı Karakolu'na gitmem gerektiğini anlatırdı.
O zaman da öyle yaptım .Zaten dükkan çok yakındı.
Bakıp annemleri göremeyince ben direkt dükkana.....
Annem ile babaannem yazık nasıl telaşlanmışlardı ama onlarda hemen arkamdan dükkana geldiler..
İşte böyle bir kaybolma hikayem var...

Benim çocukluğumda Kemeraltı Çarşı'sı ve fuar zamanı İzmir Fuar'ında çocukların kaybolması olağan sayılıyordu kalabalıktan......


Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin...

12 yorum

  1. Babanızın tedbirli davranıp kaybolursanız ne yapmanız gerektiğini söylemesi ve küçük bir çocukken sizin de o an korkuya kapılmayıp uygulayabilmeniz ne güzel :)

    YanıtlaSil
  2. İyi tembihlenmiş çocuk candır 🤗

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle İzmir'liden İzmirliye selam olsun <3

    Benim başıma gelmedi ama bir çok arkadaşımın Kemeraltı kayboluş hikayesi vardır :)
    Hoş ben büyük halimle hala sokakları karıştırıyorum Kemeraltında olsun elbet denize çıkılıyor nasıl olsa :)

    YanıtlaSil
  4. Anne-babaların söylediklerini dinlememiz gerektiğinin güzel bir örneği gibi bu anı :))

    YanıtlaSil
  5. Çocukken, kişi için korkutucu bir olay olmalı.. Allah yaşatmasın kimseye inşallah. :')

    YanıtlaSil
  6. Neyse ki önceden önlem alınmış :)

    YanıtlaSil
  7. Baban güzel tepir almış 🌼😊 sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
  8. Cidden önceden önlem alınmasıniyi olmuş . müge anlıda görebildik seni aksi taktirde 😄

    YanıtlaSil
  9. Korkutucu tabi o yaş için, neyseki tembih edilmiş önceden :)

    YanıtlaSil
  10. hadi ucuz kurtulmuşsuuun :)

    YanıtlaSil
  11. İzmir fuarında benim de kaybolmuşluğum var :)) o yüzden bana da normal geldi

    YanıtlaSil
  12. İlk kaybolduğumda çok korkmuştum o yüzden kaybolduğumu hissettiğim an panik oluyorum :D

    YanıtlaSil