Meydan Okuma 16 Gün 16 Yazı/ Yazı 4

4. günden herkese iyi akşamlar,
yine akşama kaldım.
Malum temizlik devam ediyorken yazabildiğime bile çok seviniyorum.
Gelelim bugünün konusuna..

4-Evinizdeki nostaljik ya da antika bir objenin fotoğrafını hikayesi ile
 bizimle paylaşmak ister misin?

Şu an bu objeleri herhangi bir yerde sergilemiyor olsam da manevi olarak benim için değerliler...

Çocukluğumda iyi bir gelenek olmasa da evlerde sehpa üzerinde gelen misafir için birden çok  markaya ait sigara paketleri olurdu.Misafirperverlik adına gelen misafire,  misafirlik sigaralardan ikram edilirdi.
Benim çocukluğumda biz ve babaannemler aynı evde yaşardık.Misafir geleceği zaman her şey hazırlanır misafire hazır hale getirilirken sehpanın üzerindeki sigaralarda tamamlanırdı..İşte o zamanlardan bu sigara ikramlıklarına bayılırdım.Bu arada annem,babaannem ve şu an bende sigara içmiyoruz....

Evleneceğim zaman bunları babaannemden istedim sağolsun O'da verdi.İçine hiç sigara koymadım.Herhangi bir sehpa veya dolap üzerinde de sergilemedim.Ama benim çocukluğumu,güzel komşuluk günlerimizi,dost sohbetlerini hatırlattığından benim için değerliler...

En önemlisi babaannemim emaneti..
Babaannem hala İzmir'de ve annemlerin alt katında yaşıyor..
Bugünün konusunu okuyunca ilk aklıma gelen objeler bunlar oldu.......
Yazarken bile ne güzel günlermiş diye düşündüm ve eski günleri yad ettim...

Sevgiyle Kalın,
Evde kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin...


16 yorum

  1. Hiç böyle güzel bir sigaralık görmemiştim gerçekten beni mest etti çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok beğeniyorum farklı bir tasarımı var....

      Sil
  2. bugün gerçekten hep eskileri yâd ediyoruz ne kadar güzel...cok güzellermiş 😊🌼 gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  3. değer bilen bir ele düşmüşler... çok şanslılar...
    ayrıca misafirperverliğimize de ne güzel örnek... misafirin sigarasına bile özen... ne ince insanlardık... şimdiki nesile hiç bir şeyini misafire saklama sen kullan, misafir odan bile olmasın yaşam tarzı empoze edilirken bu detaya rast gelmek çok hoş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bende kızlarıma emanet edeceğim bo objeleri.....

      Sil
  4. Ne güzelmiş. Babaanneciğine uzun ömürler versin Allah.

    YanıtlaSil
  5. Sigara ne fena bir ikramdı hatırlıyorum, evlerde heryerde içilirdi ki birde ikramı vardı, küçüktüm dumanlar içinde büyüdük resmen, bende şu an içmiyorum hiç içmedim, benim büyüklerim fena tiryakiler, çok şık bir kutuymuş, desenleri üzerindeki işleri ne kadar zarif..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sadece misafir sigaraları içindi. Kendileri hiç kullanmadı....

      Sil
  6. ne ilginç yaa ilk sende görüyom bunuu :)

    YanıtlaSil
  7. sigara kötü bir şey ama bu sigaralıklara bayıldım gerçekten:) ve ilk defa görüyorum hayatımda:)

    YanıtlaSil
  8. Hiç böyle bişey görmedim doğrusu obje güzel niyet güzel sonu da güzel olmuş ne diyelimm

    YanıtlaSil
  9. O kadar çok beğendim ki.. Üzerindeki motifler, kutunun dokusu çok güzelmiş. :)

    YanıtlaSil
  10. Hiç böyle sigaralık görmemiştim, çok güzeller :)

    YanıtlaSil