Kendi Ohalimizde 1. Hafta

Evetttttt,
Dün akşam Sağlık Bakanı ve Milli Eğitim Bakanı'nın ortaklaşa yaptıkları basın toplantısı sonucunda bizim zorunlu ara verme dönemimiz 30 Nisan'a kadar uzadı..
Eşimin şirketi de ilk etapta 13 Nisan'a kadar ara vermişti.
Yani yine maaile karantinaya devam ediyoruz..

Peki Corona ile mücadelede bizim Üzmez ailesi olarak ilk haftamız nasıl geçti??

Banim sabah 08:40'da kalk zili çalıyor.
Hemen kahvaltı hazırlıklarına girişiliyor.
Bu arada Defne her akşam o sabah kahvaltıda ne istiyorsa siparişini veriyor.


09.30 - 10:00 arası kahvaltımızı yapıyoruz.
10:00'da hem eşim on-line toplantılara,hem de büyük kızım da kendi çalışma programına başlıyor.
12:00'ye kadar ben ortalığı topluyorum,,evi havalandırıyorum.
Akşam için yemeğin ön hazırlıklarını yapıyorum..

Saat 12:00-13:00 arası eşimle kahve içip biraz keyif yapıyoruz.
13:00'den sonra kızların öğle yemeği faslı başlıyor.
İkisi de ne isterse o yapılıyor ve yiyorlar.
14:00-14:30 gibi Defne öğle uykusuna yatıyor..
Eşim 14:00-16:00 arası yine eğitim veya on-line toplantıda olduğundan,Defne de uyuduğu için Zeynep'te kendi programını kendisi yaptığından ben de 1 saat kadar blog veya sosyal medyada takılıyorum...


Ardından kızların meyve saati geliyor.
Sonra kızlar için kek-börek faslı ve yani ben yine mutfaktayım .....

Akşam 18.30-19:00 gibi akşam yemeğimizi yiyoruz..
Gece de hep beraber dizi,film izliyor veya kitap okuyoruz.....


23:00'de her ikisi de uykuya gidiyor.
Biz biraz saatli yaşıyoruz. Normal rutinleri dışına çok çıksınlar istemiyorum.
Bunun bir tatil olmadığını zorunlu bir ara verme dönemi olduğunu onun için günlük yaşantımızda da bu ayrıntıyı unutmamız gerektiğini hatırlatıyorum onlara....
Çünkü insan miskinliğe çabuk alışıyor.
Zaten sürekli evde olunca vücut çok yorulmuyor,gündüz 11-12'ye kadar uyumaya da çok gerek yok...

İnstagramda bunu okuyunca çok gülmüştüm ama doğruluk payı da fazla hani:)))))
Günün çok büyük bir kısmını gerçekten mutfakta geçirdim bu hafta...
Ayrıca buraya yazmadığım çamaşır ve ütü faslı var birde tabiii:))))

İlk Hafta Ne İzledik?
"Atiye" dizisinin ilk sezonunu bitirdik.
"Yol Arkadaşım 2" filmini izledik.
Onun dışında sürekli zaten haber kanalları açık durumdaydı.....

İlk Hafta Ne Okuduk?
Ben Deniz Ertem "Kıyam-Et" kitabına başladım.
Eşim Soner Yalçın "Saklı Seçilmişler" okuyor.
İkimizde bu hafta aynı kitaplara devam ediyoruz.

İlk Hafta İlk Defa Ne Pişirdim?
Pastane usulü un kurabiyesi denedim ,gerçekten aynı pastaneden alınmış gibi oldu.
"Limonlu,Zerdeçallı Kek" yaptım.Farklı bir aromada kek oldu, biz tüm aile çok sevdik.....
Mutfak işini çok abartmak istemiyorum bu işin bir de kilo boyutu var tabi kiii.....

Bizim karantinada ilk haftamız böyle geçti
Sevgiyle Kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.....

BU ARADA
Evde kalın,
Kişisel hijyeninize dikkat edin,
zorunlu hallerde dışları çıkmak zorunda kalırsanız kişisel mesafenizi koruyun...






32 yorum

  1. Bu aralar biz de evde karantinadayız, sağlıklı günler gelecek ümidiyle can sıkıntımıza çözümler üretiyoruz evde. Rutin işlerin dışında örgü örmeye başladım elimde bir süredir bekliyordu, kitap okumaya başladım. Virüs sorununa olumlu çözüm bulmaya çalışıyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında benimde değerlendirilecek motiflerim var ama sıra daha ona gelmedi:))))

      Sil
  2. Merhaba.
    Evde kal Türkiye sloganı ile evdeyiz ve hemen hemen aynı moddayız sizinle :) bizim kız( 6 yaşında) biraz etkinlik, biraz internette oyun,dizi sonrası yine etkinlik...aralarda yemek faslı :)
    bu gidişle aşçı olucam diyorum eşime :))))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    gerçekten de biz kadınların işi zor valla, bütün gün evde olunca mutfak en çok vakit geçirilen yer oluyor.
    Bu arada rutini koruyarak çok iyi yapıyorsunuz, bu süreçte psikolojik dayanıklılığımız için kontrolü kaybetmemek şart.

    Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani çokta gevşememek gerek diye düşünüyorum....
      Sağlıklı günler....

      Sil
  4. Fatma'cığım o palmiyeye bayıldım. Şahane, afiyet olsun:)
    Sen Yemekteyiz'e katılmalısın, sunum 10 numara, beş yıldız.
    Kişisel hijyen çok önemli özellikle ekmek fırınları duysun. Korkumdan poğaça, pişi yapıyorum:( en azından temiz temiz yiyorum...
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,palmiye görseli alıntı bazen küçük kızım için bende meyveleri süslüyorum ama bu görsel benim değil.
      Sunum önemli benim için ama günün ilk öğünü kahvaltıyı çok seviyorum onun için kahvaltı masaları daha bir özel.....

      Sil
  5. yaptığınız meyve tabağı çok hoş olmuş :) böyle zamanlarda küçük değişiklikler iyi gelir insana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ama meyve tabağı görseli alıntı :))
      ama kahvaltı masası benim için önemli ,kahvaltılara dikkat etmeye çalışıyorum....
      Sağlıklı günler.....

      Sil
  6. oh oh yeme içme masa fotoları çok güzeeeel :) eline sağlık yaa :) mutfak işlerinin yarısını eşine verseneee, o yapmıyo mu yemek bulaşık o da yapsın yaa :) bazı günler sadece o yapsın mutfak işlerinin tümünüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konu da gerçekten şanslıyım Deep sağolsun eşim sürekli destek bana,
      ama evde tam gaz bilgisayar ve tablet başında mesaisi var...Kalan zamanda her işe destek olur....

      Sil
  7. Kahvaltı masasındaki pisiyi görünce 😊 bende yapayım dedim insAllah... Meyve tabağı da çok şirin haklısınız normal rutinin dışına çok fazla çıkılmamali... kaleminize sağlık, Sağlıkla kalın ...

    YanıtlaSil
  8. Hepimizin düşeni değişti ama sıkılmaya vakit yok evde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok sıkılacak vakit kalmadan sağlıklı günlere kavuşuruz....

      Sil
  9. Saglıcakla mutlu huzurlu kalın

    YanıtlaSil
  10. Hasır servisleriniz çok güzekmiş. Bizde de durum aynı bol okumalı bol yemek yapmalı geçiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,okumayı tam olarak daha bollaştıramadım ama onu da yapacağım ,
      sağlıklı günler....

      Sil
  11. Yemek fotoğraflarına bayıldım :)) Ben biraz salmış durumdayım ama olsun toplanır umarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seviyorum mutfak işlerini ,hepimiz zaman zaman salmıyor muyuz?

      Sil
  12. O zaman alkşılar benden sizeeee 😊 Meyve tabağınıza da bayıldım bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler ama meyve tabağı alıntı:))))

      Sil
  13. Biz de ev karantinasındayız. Zorunlu olmadıkça da dışarıya çıkmıyoruz. Allah yardımcımız olsun, inşallah bir an önce kurtuluruz şu virüsten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa sürede sağlıklı günlere kavuşuruz....

      Sil
  14. Çok eğlenceli ve dolu dolu bir hafta geçirmişsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. programlı olunca dolu geçiyor aslında,
      sağlıklı günler....

      Sil
  15. Rutini bozmamanız çocuklar açısından çok iyi olmuş. Herkes başarılı olamıyor bu konuda. Sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,mümkün olduğu kadar bozmamaya çalışıyorum ama süreç uzadıkça çok mümkün olamayacak gibi,
      sağlıklı günler....

      Sil
  16. Rutinin dışına çıkınca maalesef normale dönünce hayat çok zorlanıyor insan, gıpta ettim sizin bu saatli düzenli halinize :)

    YanıtlaSil
  17. Ne kadar keyifli bir blog...
    İyiki ben de geldim buralara...
    Yeni olduğumdan bilmiyorum. Acaba Deep'ten Bloğa gelmeyi bana ( bu yaşlı emekli hocahanıma😌) açıklar mısınız?
    Tanıştığımıza memnun oldum.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil