KORKU Stefan Zweıg (Kitap Yorumu)


Stefhan Zweıg 'ın okuduğum 4. kitabı.
"Korkunun insan ruhunu ele geçirdiği hikayede; utanç duygusu,suçluluk ve öfkeyle dolup taşan bir kadının dünyası, en can alıcı noktalarıyla gözler önüne seriliyor."
(Arka kapak notu)

Konusu Şöyle:
"Irene Wagner 8 yıllık evlidir. Avukat bir eş ve iki çocuğuyla gösterişli ve rahat bir hayat sürmektedir.Bu burjuva hayatından sıkılan Irene, heyecanı genç bir piyanistin kollarında arar. Bu heyecan Irene'nin peşine bir şantajcı takar ve  hayatı alt üst olur. "

Stefan Zweıg tarafından 1920 yılında yazılmış.Bir kadının duyguları üzerine yazdığı en etkili hikayelerinden biri olduğu ifade ediliyor.
94 sayfalık bu kitap şu ana kadar okuduğum Zweıg kitapları arasında "Satranç" tan sonra en akıcı ve en beğendiğim kitabı.

Bu kitapta korkunun yarattığı kaygıları,ruhsal gerilimleri sanki sizi içine çekercesine hissediyorsunuz.
Irene'nın içinde bulunduğu durumları tasvir ederken Zweıg'ın , Freud'dan ne kadar etkilendiğini de anlayabiliyorsunuz..

Bir çırpıda ,zevkle okunacak bir roman.
Tavsiye ederim.....

Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.....

23 yorum

  1. Bu kitabını okumamıştım 😊 zweign kitapları etkileyici ve sürükleyici... Teşekkürler paylaşım için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim,zweıg kitapları içinde ilk başlarda yer alacak benim için....

      Sil
  2. Satranççı okudum .Bu kitabıda merak ediyorum.
    Yazarın ruh tasvirleri çok başarılı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satranç'da çok iyi, zweıg'ın ilk okuduğum kitabıdır Satranç...

      Sil
  3. Ben de çok sevmiştim gerçekten kadının ne kadar derinden korktuğunu hissetmiştim

    YanıtlaSil
  4. Korku üzerine yazılmış eserler hep dikkat çeker
    benimde dikkatimi çekti
    tanıtım ve paylaşım için editöre teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  5. Edebiyat öğretmenimiz önermişti bu kitabı. Okunacak kitaplarımı bitirip başlayacağım. Zweig'in kalemine de hayranım. Bu kitabı da güzeldir diye düşünüyorum. Güzel bir yazı olmuş. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Yine güzel bir Zweig kitabı. Okurken insanı merakta bırakıyor. :) Diğer kitapları da çok iyi.

    YanıtlaSil
  7. Bu kitabı gördüm ama konusunu hiç böyle hayal etmemiştim..
    Alayım en kısa zamanda.
    Yorumuna sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zweıg kitapları arasında ilk başta tavsiye edeceklerimden kesinlikle oku canım....

      Sil
  8. Korku sanırım Zweig'in en iyi romanlarının başında geliyor. Daha önce birçok blogcu arkadaşımda görmüştüm ama okuma şansım olmadı.

    YanıtlaSil
  9. Ben yazarı nedense pek sevemiyorum :((

    YanıtlaSil
  10. zweig ben de sırayla okuyom ya bütün kitaplarını, hoş ve hafif kolay okunuyoo. bunu okumadım ama daha :)

    YanıtlaSil
  11. Bu kitabı okuduğumu hatırlamıyorum ama okumadığımdan da emin değilim. Çünkü, konusu hiç yabancı gelmedi. Araştırmam lazım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Blogunuz oldukça güzel ve emek verilmiş.Kaleminize sağlık.Yeni
    açtığım bloguma zaman ayırıp takip ederseniz oldukça mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. kitaplarında aşırı yahudi soykırımı olduğu söyleniyor ama denemek lazım güzel duruyor. Bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. zweig ülkemizde en sevilen yabancı yazar. kısa öyküleri ve kısa romanları ayrı ayrı tek tek basılıyor. telif süresi de bitti. bütün yayınevleri basıyor artık. hoş ve hafif yazıyor iyi yazar tabii rahat okunuyor :) ben de sırayla okuyum kitaplarını. bunu daha okumadım amaa :)

    YanıtlaSil
  15. geçerken bi uğramış olduum iyi geceleeer iyi haftalaar :)

    YanıtlaSil