ATOM KURABİYE



Gerçekten adı gibi bir kurabiye tarifi ile sizlerleyim. Okuldaki öğretmen arkadaşlarımla yaptığımız gün için hazırladığım bir kurabiye.
Görselini pinterestte görüp internette araştırınca tarifine ulaştım.
Gerçekten çok lezzetli ama yapması biraz uğraştırıcı bir kurabiye...
Uğraştırıcı olan kısmı limon sıkacağı ile şekillendirmek.....
Adından anlaşılacağı üzere atom gibi bir kurabiye.....
Ama zamanınızın olduğu bir vakitte mutlaka deneyin bence......

ATOM KURABİYE

Malzemeler:

Hamuru İçin
*150 gr. oda sıcaklığında tereyağı,
*1 yumurta,
* 3/4 su bardağı pudra şekeri,
*1 paket vanilya,
*1 Çay kaşığı kabartma tozu,
*3-3,5 su bardağı un

İç Malzemesi İçin:
7-8 adet kuru kayısı,
-5-6 adet kuru incir (tarifte var ben kullanmadım ama)
-1 çay bardağı kuru üzüm,-
-1 çay bardağı iri çekilmiş ceviz içi,
- 1 çay bardağı damla çikolata,
- 1 çay bardağı  iri çekilmiş fındık



Nasıl Yapılıyor ?
1-Tereyağı, şeker ve yumurtayı bir kaba alarak karıştırıyoruz.
2-Ayrı bir kapta un,vanilya, pudra şekerinden 2 yemek kaşığını ve kabartma tozunu karıştırıyoruz.
3-Unlu karışımı yavaş yavaş tereyağ-şeker ve yumurta karışımına ekleyerek kıvamlı bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz...
4-Limon sıkacağını ters çevirerek iç kısmını strech film ile kaplıyoruz.
5-Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak limonluğun içine yerleştirip,içini parmaklarımızla güzelce oyuyoruz.
6-Oyduğumuz hamurun içine hazırladığımız iç malzemeden 1 tatlı kaşığı kadar koyarak küçük bir parça hamurla kapatıyoruz..
7- Hazırladığımız kurabiyeleri strech film sayesinde limonluktan çıkarıp pişirme kağıdı serdiğimiz tepsiye diziyoruz...
8-Önceden ısıtılmış 180 derecede kontrollü olarak 15-20 dakika pişiriyoruz. Ilıdıktan sonra kalan pudra şekerini serperek servise hazır hale getiriyoruz..

*İç malzemesi için kuru kayısı ve kuru incirleri sadece küçük küçük doğrayıp diğer malzemelerle harmanlıyoruz..(Yukarıda belirttiğim gibi ben sadece kuru kayısı kullandım incir kullanmadım)
*İsterseniz içine hiç pudra şekeri koymadan da hamuru hazırlayabilirsiniz.Ama ben 2 kaşık da olsa hamura pudra şekeri ekledim.....
Not: Şekillendirirken fotoğraf çekmemişim.Ama "Atom Kurabiye" diye aratırsanız hem videosu hem de fotoğrafları mevcut....



Yanına bir fincan kahve ile harika olacak bir kurabiye, o zaman bir fincan kahvem ile size veda ediyorum



Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.....


11 yorum

  1. çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim denemenizi tavsiye ederim....

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık :) Rafine şeker ve beyaz un tüketmiyorum fakat bir-iki malzemesini değiştirerek kendime uygun hale getirebilirim sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarifini merakla bekliyorum benim içinde çok iyi olur,
      sevgiler....

      Sil
  3. Nefis görünüyorlar,eline sağlık! :)

    YanıtlaSil
  4. Böyle saglikli tariflere bayiliyorum :) eline saglk canm

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Enfes olmus eline sağlık ❤️

    YanıtlaSil