KURU MEYVELİ BUĞDAY SALATASI


Selamlar,yeni haftaya ilk yazım yine bir tarif olacak.
Mesai arkadaşlarımla yaptığımız gün için hazırladığım bir salataydı. İstisnasız herkes bayıldığı ve tarifini istediği için sizlerle paylaşmak istedim.Bana göre başlı başına bir öğün olarak bile tüketilebilecek bir salata.
Çok sağlıklı, çok besleyici ve bir o kadar da lezzetli

MALZEMELER
2 su bardağı buğday
1/2 Demet maydanoz
5-6 dal taze soğan
8-10 dal taze nane
1/2 Demet dereotu
1 su bardağı kuru üzüm
9-10 adet kuru kayısı
7-8 adet kuru erik
1su bardağı badem ( ben badem yerine fındık koydum)
Zeytinyağı
Tuz
Nar ekşisi

YAPILIŞI:
Bir tencereye buğdayları koyup üzerini geçecek kadar su koyuyor ve 5 dakika kadar kaynatıyoruz. Daha sonra tencereyi ocaktan alarak buğdayların şişmesi için bir gece bekletiyoruz.
Ertesi gün şişen buğdayları tekrar süzüyoruz.
Diğer bütün malzemeleri ince ince doğruyoruz.
Son olarak tuz zeytinyağı ve nar ekşisi ile sos hazırlayıp onu ekliyoruz.




Afiyet olsun.....
Sevgiyle kalın ,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.....

16 yorum

  1. Harika gözüküyor. Hem de çok sağlıklı. En kısa zamanda deneyeceğim. Tarif için teşekkürler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim beğeneceğini düşünüyorum, sevgiler...

      Sil
  2. Buğdayı çok severim ellerine sağlık❤

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık lezzetli ve çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Salatanın her çeşidini yiyebilirim.Özellikle nar ekşisi olunca daha bir lezzetli oluyor bana göre tabi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman kesinlikle denemeni tavsiye ederim.
      Sevgiler

      Sil
  5. Muhteşem gözüküyorrr 💚💚

    YanıtlaSil
  6. Ben de yakın zamanda deneyeceğim. Keyifli duruyor .

    YanıtlaSil
  7. Harika bir salata bir salata asigi olarak denemem lazim 😊

    YanıtlaSil