DEFNE'NİN BEZDEN AYRILMA MACERASI

EVEETTTT önemli bir süreci daha atlatmanın verdiği mutlulukla bu yazımı yazıyorum...
Çok şükür hayırlısıyla Defne'nin tuvalet eğitimini tamamladık...
Koca bir yaz geçirdik ve Defne'den önce ben kendimi hazır hissetmediğim için tuvalet eğitimimiz Eylül ayına kaldı.


Yaz aylarında tatildi,gezmekti gelen giden misafirlerdi derken ben Defne ile ilgilenmeye tam olarak hazır hissetmedim kendimi, İşin açıkçası Defne minyon bir bebek olduğu için gözümde O'nu da daha hazır hale getirememiştim.
Eylül geldi, Bursa'ya geçtik,okul açıldı derken artık bezden de kurtulma zamanı gelmişti.
Bu arada Defne'de bezden ayrılma için  tüm ön koşulları da yerine getiriyordu.Uzmanların belirttiğine göre;
*Tuvalet eğitimi için en uygun dönemim 24-36 ay arası olduğu (Defne bu arada  eylül itibari ile 32 ayını doldurdu)
*Çiş veya kaka yaptıktan sonra rahatsız olması, (Defne artık rahatsızlığını iyice belli eder olmuştu)
*En az 3 saat kuruluk süresi (bu madde de bize uyuyordu)
*Geceyi kuru geçirip sabah kuru bez ile uyanmak (evet bu da tamamdı)
*Oturma,çömelme ve yürüme gibi hareketleri rahatça yapabilme
*Çiş ve kakayı ayırt edebilme vb. gibi hazırbulunuşluk maddeleri........


Önce Defne ile beraber lazımlık aldık.Bir kaç tane alıştırma külodu aldım. Youtube'da tuvalet eğitimi ile ilgili bir çizgi film var beraber onu izledik.... "Üçüzler Tuvalet Eğitimi Alıyor" 
Ablasının,benim ve babasının tuvaleti kullandığı artık kendisinin de kullanması gerektiği gibi hazırlayıcı konuşmalar yapıldı ve geceli gündüzlü olmak üzere bezi ATTIK....
Bu arada evde de temizlik yaptığım için bütün halıları yıkamaya göndermiştim o isabetli olmuş bu dönemde....

1. GÜN:
Defne'yi 1 saatte bir 5 dakika olmak üzere "tuvalet vakti" diyerek lazımlığa oturttum.
Hiç birinde lazımlığa yapmadı kalktıktan ortalama 5-10 dakika sonra altına yaptı..
İlk gün alıştırma külodu kullandım.....İlk gece 2 saatte bir tuvalete kaldırdım  yine lazımlığa denk getiremedi ve bir kez yatağına yaptı....İlk gün ve gece bu şekilde geçti...

2. GÜN:
Aynı şekilde devam ettim yine altına kaçırmaya devam fakat ikinci gün alıştırma külodu kullanmadım,ıslaklığı hissetsin diye düşünerek normal külot kullandım. Durum yine aynı lazımlıktan kalkar kalmaz Defne altına yapıyor tabiii annesi ona hissettirmemeye çalışsa da hafiften gerilmeye başlıyordu..Bu arada babanın ve ablanın "Defne galiba zor alışacak,, alışamayacak mı acaba?" söylemleri bendenizin daha da gerilmesine sebep oluyordu.
Tabiii bu altına kaçırma durumu açık açık yazmasamda kaka içinde geçerli....
Ayrıca bugün tam tamına 16 adet külot yıkayarak ta tarihe geçmiş olabilirim:))))
3.GÜN:
Derken 3. gün geldi. Ve ilk defa lazımlığa çişini yaptı Defne ve tüm evde bir bayram havası.
çok şükür ki o ilk lazımlık deneyiminden sonra Defne bir daha altına kaçırmadı aynı günün akşamı kakasını da lazımlığa yaptı ve artık çişinin veya kakasının geldiğini söylemeye başladı...

Sanırım biz durumu  gerçekten büyüklerin dediği gibi 3 günde hallettik.
Nelere Dikkat ettim bu süreçte:
*Mümkün olduğu kadar "çişin var mı" diye sormamaya çalıştım
*Çok abartılı olmamak kaydıyla her lazımlığa çişini yaptıktan sonra onu övdük..
Bu durumu kendisi ablası ve babası ile paylaştığı için aynı övgüyü onlardan da bekledi. Bu övme işini yavaş yavaş geri çektim...
Yani kısacası uzmanların belirttiği ve çocuk gelişimi kaynaklarında yazanlara dikkat etmeye çalıştım...


İşte bizim Defne'nin bezden ayrılma macerası böyle......
Darısı tüm bebelere diyerek sevgiyle kalın 
ve
yorumlarınızı eksik etmeyin.....

16 yorum

  1. Ay çok sevindim!..ben bir kaç kez denedim olmadı gibi ki bu üçüncü çocuğumla hiç bir sinyal alamadım hiç bir ipucu da yok ama şimdi yüreklendirdiniz beni çünkü bugün o uzun kuruluk zamanlarını fark ettim ..Yarın yine deneyeceğim son denememde gün içinde tam 12 kez altına yaptı 12 kez değiştirdim ve pes ettim hazır değil dedim.
    Hepinizi çok tebrik ederim bu bir nevi grup çalışması zaten maşallah❤

    YanıtlaSil
  2. Üç günde halletmişsiniz,ne güzel.:) Tebrik ederim. Eşler de destek olunca kolay atlatılıyor bu süreç. Tabii sabır da önemli.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabır gerçekten çok önemli, teşekkürler....

      Sil
  3. Biz de böyle bir döneme girmek üzereyken yazınız isabetli oldu. Size geçmiş olsun gayet olumlu bir süreç yasamissiniz. Darısı de bize artık:)

    YanıtlaSil
  4. Cok sevindim yaa :) en cok da anneler için yıpratici sürec oluyor sanirim bu bezdsn kurtulma :) biz daha kücgz ama yaza dogru düsnyorum. Yalniz bu pimpirikli halimle nasil basaracagimi hic bilmiyorum :( Altini temizlerken bile yogun güvenlik önlemi aliyorum 😁 darisi bize insallah. Tekrardan tebrk ediyodum defnecigimi 💕😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,çok şükür atlattık biz bu süreci darısı size ....

      Sil
  5. Ya ne güzel. Böyle tecrübeleri okuyunca cesaretleniyorum. Benim kızım da önümüzdeki ay 3,5 yaşında olacak. Haziran ayında gündüz olayını hallettik. Bezini çıkardığımız günden beri çişini de kakasını da söylüyor. Çişini lazımlığa, kakasını da tuvalete yapıyor. Ama gelin görünki geceleri hala bez bağlıyorum. Çünkü gece çok çiş yapıyor. Geçen hafta sonu geceyi de deneyelim dedik ama maalesef başarılı olamadım. Yeni hastalıktan kurtulduğu için ve kreşe yeni başladığı için eşim gece bez bağlamaya bir süre daha devam edelim dedi. Gerçi okuduğum uzman görüşleri 5-6 yaşına kadar sürmesi normaldir diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben büyük kızımda da hem gece hem gündüz aynı anda açmıştım, şartlara göre ve çocuğa göre tabii bu durum değişiyor..en uygun zaman daha gelmedi demekki...

      Sil
  6. Çok faydalı bir yazı olmuş.Rabbim bana da göstersin.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar yazınızı ilgiyle okudum.İki haftalık kızım var.Bizim bezden ayrılma maceramıza çok var ama bu bilgiler kulağıma küpe olacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah bağışlasın, anın tadını çıkarın o zaman.
      Gerçi şu aralar alışma evresindesiniz zor zaman ama güzel zamanlar...

      Sil
  8. ne güzel ve faydalı bilgiler vermişsiniz, biz bu dönemleri atlatalı çok oldu ama yine de eminim pek çok anne faydalanacaktır yazınızdan . Teşekkür ederim

    YanıtlaSil