Hafta Sonunda BOZCAADA

SELAMLAR,
Sanırım artık kış moduna geçiyoruz ve bu demek oluyor ki bloğuma ve takip ettiğim sayfalara dönebilirim.
Yine bir gezi yazısı ile klavyenin başına geçtim....
8-10 Eylül'de Bozcada'daydık. Üç aile olarak hafta sonunu orada geçirelim istedik. O tarihlerde adada  "Bağ Bozumu Festivali" varmış.
Biz Bozcaada'ya 8 Eylül cuma günü ancak akşam üzeri 17.00 feribotu ile geçebildik.Malum Bursa'dan öğlen yola çıkmış olsak ta Feribot iskelesine yani Çanakkale Geyikli'ye kadar bayağı bir yol var. Feribot biletimizi internet üzerinden gidiş geliş olarak  70 tl.ye aldık. Biz aracımızla geçtik eğer sizde araçla adaya geçmeyi düşünürseniz kesinlikle dönüş için rezervasyonunuzu, biletinizi alırken yaptırın. Aksi taktirde dönüşte sıkıtı yaşarsınız.
Adaya indiğimiz gibi konaklayacağımız yere gittik  Habbele plajı tarafında Karina Vineyard  Hause diye butik bir otelde kaldık. Otelimiz üzüm bağları içerisinde güzel bir bağ eviydi. Bu yıl yeni açıldığı için çevre düzenlemesi daha yapılamamıştı fakat bağların içerisinde deniz manzaralı sakin ve huzurlu bir yer.

Odamıza yerleştiğimiz gibi Gün batımı denilen yerde Güneş'in batışını kaçırmak istemedik.Onun için soğuk sandviç tarzı aperatifler ve şarabımızla Gün Batımı denilen yere gittik. Gerçekten de güneş buradan bir harika batıyor. Bozcaada üzümleri ile yapılmış şarabınızı yudumlarken manzaranın keyfini çıkartmak ayrı bir zevkti.

Bizim hafta sonu seyahatimiz gezi üzerine yapılan bir seyahatten çocuklarla birlikte olduğumuz için  ve çocukların isteği üzerine deniz tatiline dönüştü
İkinci gün otelimize yakın olan Habbele plajına gittik. Çocuklarla rahat olabileceğimizi düşünerek plajdaki tek beache gittik. Adada denize girilecek mevsimin eylül olduğunu orada öğrendik. Geçen yıl ağustos ayındaki ada seyahatimizde suyun soğukluğundan denize girememiştik. Eylül ayında su biraz soğuk olsa da  çok güzeldi. Çocuklar neredeyse sudan çıkmadan bütün gün oynadılar. Habbelede balıklar ile birlikte yüzmek çok güzeldi. Beachte hizmet kalitesine bakıldığında fiyatlar biraz yüksekti.

O akşam adaya gelmişken balık yiyelim istedik ve marinada ki balıkçılardan birine rezervasyon yaptırdık.. Yemekte adaya özgü mezeler, ahtapot,karides,kalamar, barbun ve levrek sipariş ettik.. Müzisyenler ve dostlarla güzel sohpet eşliğinde yemeğimizi yedik.Yemekler lezzetliydi fiyat yenilenlere bakıldığında maküldü.

Yemek sonrası otelimize geçerek güzel bir ada akşamında yıldızların altında dostlar ile sohbete devam ettik. Otelimiz bağ evi olması sebebi ile ziyaretçilerine sessiz ve huzurlu akşamlar sunuyor.

Üçüncü gün adanın ünlü plajı Ayazma plajına gittik. Bu plaj Habbele plajına göre daha uzun ve daha kalabalık bir plaj 2 Şezlong ve şemsiyeyi 10 TL'ye kiralayabiliyorsunuz. Burada su biraz daha soğuk fakat eylül ayının güzelliği de bu plajda kendini hissetiriyor. Çocuklar burada da çok eğlendi.  Fiyatlar Habbele plajına göre biraz daha uygun. Plajın girişinde duşlar ve giyinme kabinleri bulunuyor. Biz otelimizden çıkış yaptığımız için orada rahatça duşumuzu alıp üzerimizi değiştirdik. Günübirlik gidişlerde veya bizim gibi otelinizden ayrılıp gittiğinizde rahatlıkla duşunuzu alıp üzerinizi değiştirebilirsiniz. Duşlar 1 TL ile çalışıyor.
Plaj sonrası dönüşe geçtik. Ada merkezine gidip birazda ada merkezinde zaman geçirdik. Adanın ünlü Çiçek Pastanesi'nden  kurabiyelerimizi aldık.

Kısa da  olsa  Talay şarap fabrikasını gezme fırsatı bulduk. Bağ bozumu mevsimi olması sebebi ile üzümlerin fabrikada işlenmesini görebildik.

Adada çok sevdiğimiz Boboz  Sandviç&Şarküteri'den, sandviçlerimizi yaptırarak yola çıkmadan biraz atıştırdık. Çok güzel ve çok çeşitli sandviçler hazırlıyorlar. Biz çok beğendik. Adaya yolunuz düşerse kesinlikle tavsiye ederim uğrayın....

Ada merkezinde güzel sofralık üzümler satılmakta lezzetli ve güzel üzümler alabilirsiniz.Bunun yanında ev yapımı tarhana,erişte, çeşitli meyvelerden yapılmış reçeller ve farklı baharatlar alabilmeniz mümkün.....

İşte bizim hafta sonu Bozcaada tatilimiz böyle geçti....
Sevgiyle kalın
Umarım daha bol yazılarla artık birlikte oluruz....