GÜNAHIN ÜÇ RENGİ (Kitap Yorumu)

Yine bir Gülseren Budayıcıoğlu Kitabı ile sizlerleyim. Bu kitabı kaç yıl önce olduğunu hatırlamıyorum ama okumuştum içinde yer alan hikayeleri anımsayamadığım için tekrar okudum.
Bu kitapta tek bir vaka değil üç hasta var ve bu üç hastanın psikoterapi seanslarını okuyacağız..

 
 
KİTABIN KÜNYESİ: 
ADI: Günahın Üç Rengi
YAZARI: Gülseren Budayıcıoğlu

YAYIM EVİ: Remzi Kitabevi
SAYFA: 284
BASIM: Haziran 2008
 
ARKA KAPAK:
 
 
KİTABIN KONUSU:
İlk Hikaye Meliha Hanım'a ait. Meliha Hanım hafız bir bayan, geçmiş yaşanmışlıklarının korkusu ile yaşadığı travmalara şahit oluyoruz.
 
İkinci hikaye zengin, çevresi tarafından sevilen, sayılan Şevket Ağa'nın hikayesi. Şevket Ağa hiçbir şekilde bayanlara yakınlık duymamakta. Varoşların kasketli orta yaşlı erkeklerinde yakınlık aramaktadır.
 
Üçüncü hikayemiz Salih'e ait.
Salih genç ,yakışıklı bir evin tek oğludur, Evlilik gecesi yaşadığı travma ve  mazoşizmin acısı ile hayatını renklendirmeye çalışması yer almaktadır bu bölümde de
 
Ayrıca kitapta Hayat adında bir bayandan da bahsedilmekte ve seansları anlatılmaktadır...
 (çok fazla ipucu vermemek adına çok kısa geçtim konuyu)

BENİM YORUMUM:
Kitap kurgu değil hepsi yaşanmış gerçek olaylardan oluşturulmuş. Bu durum kitabı okurken daha heyecanlı hale getiriyor.
Yine gayet sade ve yalın bir dille anlatımı var. Onun için yazar anlatırken sanki karşınızdaymış hissi veriyor. Anlattıklarına, yaşanılanlara inanamıyorsunuz.
Bu kitapta fahişelik, eş cinsellik ve mazoşizm konuları işlenmiş.
Bu yaşanılanları okuyunca insan beynine daha da hayret ediyor insan...
Ayrıca kitaptaki karakterler ilginç bir şekilde birbirleriyle bağlantılı, okuyunca Ankara çok küçük bir yer galiba diye düşünüyorsunuz...
Daha fazla ayrıntı vermek istemiyorum.
Eğer Psikoterapi öykülerini seviyorsanız  kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.....

KİTAPTAN ALINTILAR
Doğrular zaman içinde hızla değişiyor. Milyarlarca yıldır var olan dünyada, yüzyıl öncesinin hatta on yıl öncesinin doğruları bile çoktan değişti. O nedenle olayları doğru yanlış diye yargılamayın..

Saç kesmeler kuşun kanadından gönderilen bir haberdir, bir işarettir. Boyunlarını kesmeden önce bütün dünyaya bir isyan, bir haykırış, bazen de bir yardım çağrısıdır.

Istıraplar en çok ta anlayışın, hoşgörünün olduğu yerde azalır. 

Psikiyatri her zaman umut ışığı yakar insanlara. Hasta olmak gerekmez gitmek için. Hele ülkemiz gibi duyguları çok yoğun insanların yaşadığı yerlerde , bir gerekliliktir.




Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin....


 

46 yorum

  1. Kitabın kapağı cok ilgimi çekti ve gerçek hayattan olması her zaman icin beni daha çok cezbetmistir.Güzel yorumlamissin canm yüregine saglik 💕😊

    YanıtlaSil
  2. ilginç bir kitaba benziyor, ilk fırsatta bakacağım ... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne hayatlar varmış dedirttiren bir kitap tavsiye ederim....

      Sil
  3. İlginç bir kitapmış merak ettim iyice ,tavsiyen için teşekkürlr 😊

    YanıtlaSil
  4. Psikoterapi hikayeleri bir dönem çok severdim. Artık polisiye tarzı kitaplarda bu hikayeler yorumlanınca daha başka bir tat veriyor. Sevgilerimle.:)

    YanıtlaSil
  5. Kitap arayışındayken bu yazıyı görmüş olmam çok iyi oldu mutlaka bakacağımm teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Açıkçası mazoşist duygular beni urpertiyor. Kitap hem merak uyandırıcı hem de bazı bölümleriyle korkutucu geldi. Yüreğine sağlık bu arada canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ayrıntılı anlatımlar yok daha çok hastanın iç dünyası anlatılıyor bence denk gelirse oku..
      sevgiler....

      Sil
  7. Psikoterapi türü hiç okumamıştım ama konusu ilginç geldi...

    YanıtlaSil
  8. Gerçek hikayeleri seviyorum.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar, ben sizi takip ediyorum bir süredir. Paylaşımlarınızı da severek okuyorum. Sevgilerimle :)))

    YanıtlaSil
  10. hımm ivit bu yazarı soktun aklımıza bi bakmalı artıkın :)

    YanıtlaSil
  11. Ankara ve psikoterapi mi dediniz tam benlik :)

    YanıtlaSil
  12. Kitabın kapağını çok sevdim canım. İlginç bir kitaba benziyor. İlk fırsatta bakacağım :)

    YanıtlaSil
  13. Gerçek olaylar daha etkileyici oluyorlar :))

    YanıtlaSil
  14. "Isdıraplar en çok ta,anlayışın,hoşgörünün olduğu yerde azalır."
    Emeğine sağlık.
    Hassas konuları irdelemek ve anlamak için insanları,farklı bakış açısı geliştirmek lazım,

    YanıtlaSil
  15. Merhaba bloğunuzu yeni keşfettim. Yazar çok tatlı bir kadın, gerçek olaylar olması etkileyici. Kucakladım kocaman 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,bende ziyarete geleceğim..
      sevgiler....

      Sil
  16. Hikayenin yaşanmış olaylardan olması ilgimi çekti...

    YanıtlaSil
  17. Hikayesi ve karakterleri oldukça ilginç geldi. Merak ettim kitabı, vakit bulduğum an alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil
  18. Güzel ilginç bir kütaba benziyor merak uyandırıyordoğrusu okumak isterim sevgiler

    YanıtlaSil
  19. adı da içeriği de farklı bir kitaba benziyor.. kitap listesine eklendi bile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. psikoterapi öykülerini seviyorsanız beğenirsiniz diye tahmin ediyorum....

      Sil
  20. eskiden daha çok okurdum elimdeki kitapları , tekrar eder , her seferinde ayrı keyif alırdım , şimdlerde zaman yok . Ama sizleri gördükçe imrenmeden edemiyorum , keyifli okumalar olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında benim içinde öyle çoluk çocuk hayat mücadelesi derken kendimize ayırdığımız zamanlar gittikçe azalıyor,bende eskisi kadar çabuk bitiremesem de azar azar okumaya çalışıyorum

      Sil
  21. Psikoloji konulu kitaplar bana çok ilginç geliyor. Çok teşekkürler tanıtım için...

    YanıtlaSil
  22. Psikoterapi öykülerini çok severim. Irvin Yalom mesela . Gülseren Buğdayıcıoğlu çok merak ettiğim ve hep övgüler duyduğum bir yazar. Teşekkürler yorum için:)

    YanıtlaSil