BURSA ANADOLU ARABALARI MÜZESİ


Daha evvel "Hünkar Köşkü" yazımı sizlerle paylaşmıştım. Aynı gün yakın olduğu için Hünkar Köşkü'nden sonra Zeynep ve eşim görmediği için "Bursa Anadolu Arabaları Müzesi"ne de gittik.
Diğer adı ile "Tofaş Araba Müzesi" de diyebiliriz.
Bursa'da Tofaş araba fabrikası var, bilenler vardır belki bu fabrika Tofaş'ın katkıları ile oluşturulmuş.
Bursa Umurbey Mahallesi Kapıcı caddesi Yıldırım şeklinde adresi..
Biz kendi aracımızla gittiğimiz için sıkıntı olmadı otopark ücretsiz ,
Müze çok güzel yeşillik bir park içinde



TOFAŞ ANADOLU ARABALARI MÜZESİ DÜŞÜNCESİ NASIL BAŞLADI?
Böyle bir düşüncenin kaynağı, Bursa çevresinde en eski araba sanayiinin ve kültürünün kaynaklarının bulunmasıyla ilgilidir.
Bursa'nın tam ortasında, Arkeoloji Müzesi'nde  sessizce duran ve tam 2600 yıl önce yapılmış olan bir araba bulundu.
Anadolu arabalarının en eski örneği, yeni bir projenin başlamasına rehberlik edecekti.
2600 yıl önce kim tarafından yapıldığı bilinmeyen bu arabanın parçaları toprağın altından çıkarılıp müzedeki yerini aldı.
Şimdi ise, Bursa'nın bugünkü araba ustalarının eliyle yeniden canlandırıldı. (ALINTIDIR)



ANADOLU ARABALARI NASIL BİRARAYA GETİRİLDİ?
Tofaş Bursa Anadolu Arabaları Müzesi'ndeki arabalar, Anadolu üretim ustalığının değişik tasarımlarının örnekleridir.
Bu arabalar, geniş bir alan içinden özenle taranarak seçildiler. Her bölgenin kullanımına göre özelleşmiş olanlar belirlendi. Böylece bölgesel özelliklerin bir uyum içinde bütünleşmesi amaçlandı.
Bunlar yanında Bursa yapımı olanların özel önemi vardı.
her bir araba, çok ince işlemlerden geçirilerek restore edildi. Eski eser restorasyonu uzmanları bu iş için aylarca uğraştılar. Zaman içinde değişikliklere uğramış bu arabalar, yeniden orijinal duruma dönüştürüldü.
Madeni kısımlar tek  tek sökülüp temizlendi ve yeniden birleştirildi. Her arabanın ölçümleri ve kayıtları yapıldı. Her arabanın teknik özellikleri ve tasarımlarındaki önemli özellikleri belirlendi. Bütün bu örnekler, tıpkı günümüzdeki bir otomobil gibi, teknik özellikleriyle tek tek değerlendirilerek sınıflandırıldı.
Böylece Tofaş Bursa Anadolu Arabaları Müzesi'nin birer üyesi oldular.
(MÜZENİN TANITIM BROŞÜRÜNDEN ALINTIDIR.)



 
 
Yanlış bilmiyorsam bu müze Türkiye'nin ilk ve tek araba müzesi,
İlk at arabalarından günümüz arabalarına kadar araba  sanayiinin geçirdiği evrimi müzeyi gezerken görüyorsunuz.
Ayrıca yukarıda alıntı yaptığım bölümde belirttiğim gibi Bursa'daki kazılarda bulunan 2600 yıllık bir arabada müzede sergilenmekte....
 
Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden toplanan kağnılar, at arabaları, faytonlar, çarklılar, yangın arabaları restore edilerek müzede sergilenmekte.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
Ayrıca bunun yanında Tofaş Araba Fabrikası tarafından üretilen arabaların ilk üretilenleri de bu müzede

 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
Gerçekten farklı ve ilginç bir müze, biz ailecek müze gezmeyi sevdiğimiz için hoşumuza gitti. Müzede bana göre tek eksik Tofaş'ın temek direği sayılan iki modeli Şahin ve Doğan arabaları mevcut değildi. Arabadan çok anlayan bir kişi değilken gözüme çarptı mesela.
 
Her neyse olur da yolunuz Bursa'ya düşerse size alternatif  gezilecek bir rota daha....
 
(Burayı yazacağımı düşünmediğim için fotoğraflarda ışığa falan hiç dikkat etmemişim kusura bakmayın artık)
 
Yorumlarınızı eksik etmeyin..
Sevgiyle kalın..... 
 
 

34 yorum

  1. Bursa da böyle bir müze oldugunu bilmiyordum 😄 görseller cok güzel ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. İzmir Torbalı da bir araba müzesi var. Klasik arabalar mevcut. Bir gün ben de fot8ğraflamaya gitmeyi düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir İzmirli olarak bende bunu bilmiyordum çok teşekkürler...

      Sil
  3. Bursa hep görmek istediğim yerlerden biridir 😊 ve Murat 124 çocukken çok bindim çok severim bu arabaları 😊😁 çok güzel kareler sayenizde gezmiş kadar oldum emeğinize sağlık sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. ahhh daha nereleri keşfedeceğim ama yerim dar :))))

      Sil
  5. İstanbul Rahmi Koç Müzesinde de böyle bir sergi bölümü var. Çok geniş kapsamlı, keyifli bir yer.. Fotoğrafları büyüterek bakmak istedim ama sayfa yapısı buna imkan vermiyor sanırım. Hoş detaylı bir yazıydı, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok seviyorum müze gezmeyi. Burası da oldukça ilginç bir müzeymiş. Yeşillikler içinde olması ayrı bir hava katmıştır eminim ki. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırsat buldukça iyi oluyor çocuklarında hoşuna gidiyor....

      Sil
  7. Defalarca gittiğim müze, çok severim:)

    YanıtlaSil
  8. dolu dolu faydalı bir paylaşım. sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Bursa'da böyle bir yer olduğunu bilmiyordum iyi mi? Not ettim hemen, arada geliyorum nasıl olsa, mutlaka gezeceğim. Sağolasın ♥

    YanıtlaSil
  10. Çook güzel ya. Ne gezerdim orda olsamm :) Bizim de ben 3-4 yaşındayken arabamız hacı babaydı :) Yani ben hep böyle diyordum :)

    YanıtlaSil
  11. Ülkemiz kültürel açıdan o kadar zengin bir ülke ki...Keşfetmek lazım fırsat buldukça :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın ,fırsatlar ve imkanlar el verdiği ölçüde gezmek gerek....

      Sil
  12. Bursa'ya hiç gitmedim ama bir gün gidersem gezeceğim bu müzeyi de :))

    YanıtlaSil
  13. Bursa'ya hiç gitmedim. Gidersem gezmek istiyorum...

    YanıtlaSil
  14. Meraklıları için bulunmaz Hint kumaşı gibi bir yere benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolunuz düşerse farklı bir alternatif olabilir....

      Sil
  15. Gidilecek listemize ekleyelim; )

    YanıtlaSil
  16. Bursa'da yaşıyorum ama bu müzeden hiç haberim olmamıştı.Sayenizde öğrendim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Bursa'ya ilk taşındığımız zamanlarda ziyaret etmiştik.

    Dediğiniz gibi Doğan ve Şahin de eklenmesi gerekir artık.

    YanıtlaSil