YERLİ KOZMETİK FİRMALARI

Her bayan gibi ben de kozmetiğe, bakıma ve güzellik ürünlerine meraklı bir bayanım. İhtiyaçlarım ve bütçem doğrultusunda bende kozmetik ürünlerine belli bir miktar harcama yapıyorum.
 
 
 
 
 Blogları okuyup takip etmeye, vlogları izlemeye başladığımdan beri bildiğimiz markalar haricinde Türkiye'de bulunmayan birçok markayı da öğrendim.. Ama ben son dönemde FLORMAR-GOLDEN ROSE-PASTEL markalarını yerli  markalar  diye ve performanslarına göre fiyat kalitelerini de beğendiğim için tercih etmeye çalışıyorum..
Ayrıca Flormar ve Golden Rose'n bağımsız mağazalarını ve müşteriye hizmetlerini de beğeniyorum (Gerçi tarz olarak MAC'i andırıyorlar ama her neyse)
Konuyu nereye getireceğim???
Ben biraz meraklıyım bu markalar kime ait? Nedir? Ne değildir? Araştırmak istedim ve sizlerle de paylaşmak.....
 
 
FLORMAR
Türkiye'nin ilk yerli oje üreticisi olarak  bilinmekte. 1950 yılında İtalya'nın Milano kentinde kurulmuş ve 1970 yılında Türk aile şirketi tarafından satın alınarak Türkiye'ye getirilmiş.Flormar ürünleri Kosan Kozmetik tarafından Gebze'de üretiliyor. 
1994 krizinde batmanın eşiğine gelen firmayı, 2. kuşak Cem ve Alp Şenbay kardeşler  devrim yaparak hayata bağlamakla kalmayıp, parakende alanında büyüterek önemli bir başarıya imza atmışlar...
2012 yılında Fransa merkezli dünya devi Yves Rocher, Türkiye renkli kozmetik pazarında adetsel olarak toplamda yüzde 30’luk paya sahip olan Flormar'ın yüzde 51'ini satın aldı.
Şu an sık  aralarla çeşitli koleksiyonlar piyasaya sunarak Flormar kozmetik piyasasında kendini sürekli güncel tutmaya ve kullanıcı kitlesini  de genişletmeyi hedefliyor kanımca...
 Anladım ki Flormar %100 yerli değilmiş ama olsun Yves Rocher da severek takip ettiğimiz ve kullandığımız bir marka:)))))
 
GLODEN ROSE
Erkul Kozmetik bünyesinde 1983 yılında kurulmuş.
Erkul Kozmetik; Golden Rose, Classics, Miss Selene ve Emily markaları ile oje, ruj, maskara, far, allık, fondöten ve lipgloss gibi renkli kozmetik ürünlerinin üretimi konusunda faaliyet gösteren yüzde yüz Türk sermayeli bir şirketi.
Oje üretiminde dünyanın 5 büyük üreticisinden biri olan Erkul Kozmetik, Avrupa, BDT ülkeleri, Balkanlar, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Amerika olmak üzere 5 Kıtada 90'dan fazla ülkeye ihracat yapmaktaymış.
Erkul Kozmetik toplamda 70.000 m2'yi bulan entegre üretim tesislerinde kozmetik, plastik ambalaj ve parfüm üretimlerini gerçekleştirmekteymiş.
Kozmetik üretimi, İstanbul'da 36.000 m2'lik kapalı alanda yapmaktaymış.
 
Son dönemde sanki Golden Rose Likit mat rujları bloglar arasında daha revaçta gibi.....(benim yorumum) Emily markasının Golden Rose bünyesinde olduğunu da bilmiyordum.... 
PASTEL
 
PİNKAR Kimya Sanayii ve Tic. A.Ş.  1938 yılında, kolonya, sabun ve kozmetik üretmek için kurulan bir aile işletmesinin başarı öyküsüymüş.

Bu öykü Fredo Bebe Kolonyaları, Fredo Bebe Pudrası, Policolor Saç Boyaları, Scherk Cilt Bakım Ürünleri, Tarr Erkek Losyonu, Canoe Güzellik Pudraları ve Blendax şampuanları gibi markaların üretimi ile başlayan, bugünde 1988 yılında üretime başlayan PASTEL markası ile devam eden bir öykü.

Pastel’in ardından Top Girl serisi, Top Gun, Snob ve Apache erkek parfümleri, Dolce kadın parfümü ile devam etmiş.

Bugün; PİNKAR Kimya Sanayii ve Ticaret A.Ş., kuruluşundan bu yana, moda dünyasındaki yenilikleri çok daha yakından izleyerek, tüketicilerin dünya trendlerine paralel değişen taleplerini karşılamak için çalışıyormuş. Son yıllarda ihracata da yönelik üretime geçen PİNKAR’ın ürünleri dünya pazarlarında çok büyük beğeni topluyormuş.
                   
Benim kendime ilk aldığım kozmetik Pastel marka bir ruj sanırım 16 yaşındaydım. Geçenlerde yine Pastel'den bir ruj aldım hala aynı  tasarımı kullanıyor Pastel rujlarında....Nostalji oldu bana:))))     
 

 
Yorumlarınızı eksik etmeyin,
sevgiyle kalın.....
     

 
 
 
 


34 yorum

  1. çok hoş bir yazı hazırlamışsın tebrik ederim bilgilenmiş olduk :)

    YanıtlaSil
  2. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş... Emeğinize, kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bende baya meraklı turşucuyumdur yeni şeyler öğrenmiş oldum teşekkürler sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Genel olarak benim de severek kulandığım markalar diyebilirim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Şimdi baktım da hepsinden ürünler var bende de :) Emeğine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler canım ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
  7. oo sağol faydalı bilgi olduuu :)

    YanıtlaSil
  8. İlginç bilgiler içeren bir yazı olmuş çok beğendim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  10. Bilgi dolu bir mesaj olmuş. Çok teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  11. Çok faydalı bir yazı olmuş Fatmacım, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. demek flormar d yerli imiş ha sürekli oradan birşeyler alıyorum en azından paramız yabancıya gitmiyor iyi iyi sevindim ellerine sağık :)

    YanıtlaSil
  13. iyi bir yazı olmuş , az ama öz makyajlı biri olarak ben de genelde bunları bir de bir-iki yabancı firma tercih ederim ama ne yazık ki çok az ürün biterebiliyorum , her gün makyaj yapmak , yapabilmek çok hoş olmalı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aynı durumdayım meraklıyım kullanıyorum da ama benimde ürünlerim kolay kolay bitmiyor ama kullanım ömürlerine dikkat etmeye çalışıyorum...

      Sil
  14. Paylaşım için teşekkürler Fatma adaşım :)

    YanıtlaSil
  15. bilgi dolu yazıları severim güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  16. İlk satın alarak kullandığım ruj pastel 55 numaraydı...Ne varsa yerli ürünlerde var!

    YanıtlaSil
  17. Her 3ü de çok severek kullandığım markalar ;)

    YanıtlaSil
  18. Peki helallik yönünden bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  19. MAŞALLAH BİLİNÇLİ TÜKETİCİ DİYE BUNA DERİM. NİLEYN DIŞ TİCARET FİRMASINDANIN İHRACAT İÇİN YERLİ ÜRETİM KOZMETİK ÜRÜNLERİ BAKARKEN BU YAZI KARŞIMA ÇIKTI. ÇOK HOŞUMA GİTTİ.

    YanıtlaSil