HÜNKAR KÖŞKÜ

Selamlar ,
Bu hafta bizim için zor geçti eşim hafta içi eğitimdeydi cuma akşamı geldi hafta sonu için ve bu akşam( pazar) tekrar döndü eğitime kaldığı yerden devam etmek için. Ondan dolayı kızlar babalarını çok özledi ve özellikle çarşambadan sonra sıkıntılı olmaya başladı bakalım bu hafta nasıl geçecek....
Bu arada sizlerde durumlar nasıldır bilemem ama 9 ay karnında taşı uykusuz geceler ,yemesi içmesi her şeyi derken benim kızların ilk lafları baba resmen babaları ile aşk yaşıyorlar.. İşin şakası tabii kızlar babaya düşkün olurmuş tabiri Zeynep ve Defne için  gerçek yani.
 
Pazar aheste kahvaltı  keyfimizi yerine getirince nereye gidelim ne yapalım diye düşünürken yine Zeynep'in isteği ile "Hünkar Köşkü" ne gitmeye karar verdik.

 Ben daha evvel öğrencilerimi götürdüğüm için köşkü gezmiştim eşimde görmediği için gitmeye karar verdik. Ayrıca orada Burfaş tarafından işletilen bir kafeterya olduğu için kahvemizi de orada içeriz diye planladık.
 
Bende Bursa'daki tarihi bir mekanın varlığını sizlerle paylaşmak istedim. Olur da yolunuz Bursa'ya düşerse size ziyaret edilebilecek bir mekan olsun istedim..
Kendi çektiğim fotoğraflarla size Hünkar Köşkü'nü tanıtmak isterdim ama maalesef köşk içinde fotoğraf ve video çekimi yasak olduğu için alıntı yaparak sadece köşkün tanıtım broşürünün sayfalarını yükleyeceğim buraya...
 
 
Hünkar Köşkü Bursa'nın güneyinde, Yıldırım ilçesine bağlı Uludağ eteklerindeki 
Temenyeri Parkı'nın Üst kesiminde yer alıyor. Köşk 1844 yılında Sultan Abdülmecit'in Bursa gezisi nedeniyle, dönemin Bursa valisi Mehmet Salih tarafından av köşkü olarak yaptırılmıştır.
 



 

Kabul Salonu

Atatürk'ün Odası

 
Atatürk'ün Çalışma Odası

Yemek Odası (Aslanlı Oda)&
Havuzlu Salon




 
Köşk ile ilgili kısa anekdotlar:
*Köşk 19 gün gibi kısa bir sürede yapılmış.
*Atatürk Bursa gezileri sırasında Hünkar Köşkü'nü kullanmıştır.
*Bundan dolayı "Kasr-ı Hümayun" , "Kasr-ı Milli" , "Cumhuriyet Köşkü" ve "Atatürk Köşkü" adlarıyla da anılmaktadır.
*Atatürk Sabiha Gökçen'i 1925 yılında Hünkar Köşkü'nde evlat edinmiştir. Sabiha Gökçen Hünkar Köşkü'nün olduğu mahallede yaşamaktaymış.
 
Eğer bir gün Hünkar Köşkü'nü ziyaret etmek isterseniz Bursa'ya karşı kahve içmeyi unutmayın...
 
 
 
Sevgiyle Kalın,,
Yorumlarınızı eksik etmeyin,
Gezilerimle ilgili olarak beni instagramdan da takip edebilirsiniz.... 

15 yorum

  1. Ben burayı nasıl atlamışım.Hiç fark edememisim bile.Oysaki cok güzel bir yermis :(Birde benim kizimda asiri babacı yaa.Anneyi sadece ağlarken diyor.Geri kalan zamanlarda hep babbbaaaaaaa 😃insanın baba bile olası geliyo yani 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızlar babaya ,oğlanlar anneye düşkün olur sözü sanırım gerçek,
      oğlum olmadığı için bir şey diyemiyorum ama:)))

      Sil
  2. Hiç bilmiyordum. bursaya gidersem uğramak isterim.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar sade ve hoş.Bu müzeyi görmeyi çok isterdim.İnşallah birgün görmek nasip olur.

    YanıtlaSil
  4. Bursaya yolum düşerse kesin gideceğim bir yer 😊 Çekilişimede beklerimmm

    YanıtlaSil
  5. Yıllar önce Bursa'da bolca cami, türbe gezmiştim.Bir daha nasip olursa Hünkar Köşkü'nü de gezerim inşallah.Çok güzel anlatımdı.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ben de hiç gitmedim. Bizim evde de çocuklar önce baba dedi 😊

    YanıtlaSil
  7. saoool bilmiyodum not aldıım :)

    YanıtlaSil
  8. benim eşimde oğlum bana düşkün diye çok dertli :)

    YanıtlaSil