MEVLİT KANDİLİ VE KUTLU DOĞUM HAFTASI

Yeni bir haftaya merhaba,
Öncelikle sayfamı ziyaret eden herkesin geçmiş "Mevlit kandili" mübarek olsun....
Dün kendimce düşünürken biraz kafam karıştı. Ben "Mevlit Kandili"ni peygamberimizin doğum günü diye biliyorum fakat bir de son yıllarda Nisan ayında "Kutlu Doğum Haftası" nı kutlar olduk..Onun için biraz araştırma yaptım.Ve sizlerle paylaşmak istiyorum.. Bu yazdıklarım bir internet sitesinden ALINTIDIR....
 
  • Mevlit Kandili, Hicri takvimdeki Rebiülevvel ayının 12. gününün sabahıymış. Bir başka deyişle bu ayın 11. gününü 12. güne bağlayan gece kutlanırmış. Bu gün, bizim kullandığımız Miladi takvimde her yıl değişen karşılığına göre değişiyor haliyle. Mesela bu yıl Mevlit Kandili‘ni 11 Aralık 2016'da tarihinde kutladık.
  • Kutlu Doğum Haftası ise, Miladi takvimin 571 yılındaki Hicri takvimin Rebiülevvel ayının 12. gününün kutlanmasıymış. Bu gün de Miladi takvime göre tam olarak 20 Nisan 571’e denkmiş ve Kutlu Doğum Haftası da bu günü içine alan hafta olurmuş. Örneğin bu yıl 20 Nisan 2017 tarihi perşembeye  denk geliyor ve bu günü içine alan 14-20 Nisan 2017 tarihleri, Kutlu Doğum Haftası diye kutlanıyormuş.
  • Dolayısıyla peygamberimizin doğum gününü her yıl iki kez kutlamış oluyoruz. Tabii bu hep böyle olmamış, 1989 yılında icat olmuş Kutlu Doğum Haftası.
    1989 yılında bu konuda yeni bir geleneğin icat edilmesinin ardında yatan niyeti merak etmedim değil yani.
    Bence okumadan araştırmadan kulaktan dolma bilgilerle müslümalığımızı yaşamaya çalışana kişiler olarak (kendim bu grubun başında gelenlerdenim maalesef) daha dikkatli olmalı ve bid'at a düşmeden doğrusuyla ,Müslümanlığımızın gereklerini yerine getirmeliyiz..
     
    

    Hiç yorum yok

    Yorum Gönder