"BİR UYUYUP UYANALIM"

Nisan ayı içinde bitirdiğim ama yorumlamak için geç kaldığım bir kitap.

(Bu ara da ne kadar çok yazacaklarım birikmiş.Ramazan sanırım beni rehavete sürükledi.Blog dünyasına uğrayamaz oldum.....)



Bildiğimiz malum sebeplerden dolayı medyadaki işine son verilen eski bir gazeteci olan İrfan Değirmenci'ye ait bir roman..
Roman mı demeliyiz yoksa Türkiye'nin gerçeği mi bilemiyorum.....
İlk romanı duyduğumda acaba siyasi bir roman mıdır diye düşünmeden edemedim .Ama siyaset içermiyor...Yaşadığımız gerçeklikleri,ötekileştirmeyi,ayrışmayı okuyorsunuz...

KİTABIN KÜNYESİ:
Adı: Bir Uyuyup Uyanalım
Yazarı: İrfan DEĞİRMENCİ
Yayın evi: İnkılap Kitapevi
Basım yılı: 2017
Sayfa: 496

ARKA KAPAK:



KİTABIN KONUSU:
Kitap, Kısmet apartmanındaki  Nergis,Poyraz, Mert,,Yusuf, Mert,Derya,Belkıs Abla ve köpekleri Kıtmirsu'nun  hikayesini anlatıyor. Kısacası herkesin dışladığı yaşamak için çabalayan birkaç insanın hayata karşı duruşlarını, sevgilerini, bağlılıklarını,inançlarını,komşuluklarını okuyorsunuz.. Kitapta şu an içinde bulunduğumuz tüm Türkiye gerçekleri var..Tarikatlar, atanamayan öğretmenler,kentsel dönüşüm ve rantlar vb....



Bu kitaplar Nisan ayı içerisinde ancak okuyabildiğim kitaplar:))))



Ben çok beğenerek okudum bu kitabı.Dili gayet sade ve doğal, anlatım çok akıcı ondan dolayı okurken sıkılmıyorsunuz.
İrfan Değirmenci'nin ilk kitabını severek okuduğum için ikinci kitabı "Herlanda"yı da merak ediyorum ama daha okunacak kitaplarım var......

Bu kitabı Tüyap Kitap Fuarı'ndan almıştık ve İrfan Değirmenci'nin imza gününe denk gelmesi bizim için çok hoş oldu.Kitabı kızım ve kendim adına da imzalatma fırsatımız oldu....



Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.......














7 yorum

  1. Harika bir yazı.. Ben de merak ediyorudum. Türkiye ye gidince hemen edineceğim bir tane. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Cok begendigim bir gazeteci. Ilkeli insanlar artik azinlikta kaldi 😊

    YanıtlaSil
  3. Milletvekili adayı da yapmadılar. Hak eden biriydi aslında...

    YanıtlaSil
  4. Ooo süper, 1 ayda 3 kitap bitirebilmişsin, henüz tık yok bende...

    YanıtlaSil
  5. İrfan Değirmenci'nin kitabını duydum ama bir türlü okuyamadım.Bazı çıkışlarını kendime benzetiyorum.Benim de dilim yüzünden kamuda başıma gelmeyen kalmadı :)

    YanıtlaSil
  6. Belli ki içimizden ve sıcak bir hikaye anlatılıyor. Bir uyuyup uyanalım her şey güzel olsun o halde ;)

    YanıtlaSil