"BÜYÜ DÜKKANI"

Aralık ayında bitirmeyi hedefleyip ocağın ilk haftası tamamladığım bir kitap "Büyü Dükkanı"..
Okula  bir yardım sever sayesinde kütüphanemizi zenginleştirmek adına kitap bağışı olmuştu.Bu kitabı gelen kitaplar arasında görüp merak edip almıştım. Yazara ait okuduğum ilk kitap......

KİTABIN KÜNYESİ
ADI: Büyü Dükkanı
YAZARI: Yeşim TÜRKÖZ
YAYIMEVİ: Galata-Öykü
BASIM: 1998
SAYFA: 99

KİTABIN KONUSU:
Kitapta 8 tane öykü var. 
Bu öyküler ,bir psikoterapi yaklaşımı olan psikodramanın, 
"Büyü Dükkanı" isimli tekniğinden esinlenerek kurgulanmış....
Tekniğin kullanıldığı psikodrama oturumlarında, Büyü Dükkanı olarak tanımlanan bir sahne hazırlanır. Burası, alışverişlerin takas yoluyla yapıldığı, fantezide var olan bir yerdir. Sahnede, grubun yöneticisi yada tecrübeli bir grup üyesi, dükkan sahibi olarak, gönüllü bir diğer üye de müşteri olarak rollerini alırlar. Tüm grupların izlediği oyunda,dükkan sahibi ile müşteri arasında bir pazarlık başlar. Ustaca yapılan bir pazarlığın sonunda müşterinin, Büyü Dükkanı'ndan alabileceği en iyi şeyi alarak çıkması beklenir.Ama bu, her zaman müşterinin en fazla istediği şey olmayabilir. Oyundaki başarının sırrı pazarlığın inceliklerinde gizlidir (ALINTIDIR)

Uzak diyarlardan birindeki bir ülkede yemyeşil tepelerin arasında ortasından küçük bir dere geçen ve "Büyü Vadisi" olarak anılan vadideki ilginç dükkan ile dükkanda yaşananlar anlatılıyor kitapta..

Hikayelerin hepsi büyü dükkanı sahibi yaşlı satıcı ile müşterileri arasında geçen pazarlıklar üzerine kurulu....Büyü Dükkanı hayatta herşeyin varolduğu mucizevi alışverişlerin gerçekleştiği bir mekandır.Bu dükkana gelenler pişmanlık duyduğu hayatı yeniden yaşamak isteyenler,yaşadığı aşk yüzünden kaldığı ikilemden kurtulmak isteyenler, aşk isteyenler,ünlü olmak isteyenler,hırs sahibi olmak isteyen kişilerdir.Ve bu insanlar istediklerini almak için biçilen bedeli ödemeye çoktan hazırlardır.

Bu dükkanda imkansız diye bir şey yok.Sadece gerçekten istenilen şey için nelerden vazgeçebiliriz,isteklerimizi elde ettiğimizde  vazgeçtiklerimiz olmadan istediğimiz şey yine aynı kıymette ve önemde olabilir mi??? Pazarlık kısımları öykülerin en etkili ve insanı düşündüren kısımları..

Kitap masalsı bir dünya içerisinde gerçek sorunları irdeleme ve sonuçları hakkında düşünmeye sevkediyor....

Yazara ait okuduğum ilk kitap fırsat bulduğumda diğer kitaplarını da okumak isterim. Anlatımındaki sadeliği, doğallığı  çok sevdim ve yine zevkle okuduğum psikolojik kitaplardan biri oldu bu kitap....
Ayrıca kitabın kurgulandığı masalsı dünya sizi  hayal kurma anlamında da teşvik ediyor....



Sevgiyle kalın ve
yorumlarınız eksik etmeyin......





34 yorum

  1. İlginç bir konu..İnsanlar istediklerini,hayallerini,beklentilerini gerçekleştirebilmek için gerçekten nelerden vazgeçebilir?

    YanıtlaSil
  2. Olasılığı yüksek hayaller kurmak daha mantıklı oluck sanirim :) bu arada yılbası temalı figürlerine BAYİLDİMMM 😘 COK sekerler

    YanıtlaSil
  3. Kitap masalsı bir dünya içerisinde gerçek sorunları irdeleme ve sonuçları hakkında düşünmeye sevkediyor....Bu cümleyle kitap dikkatimi daha da çok çekti açıkçası çünkü herkes kendi masalını yaşar bir varmış bir yokmuşla başlayıp hepimiz farklı serüvenlere yol alırız.

    YanıtlaSil
  4. Çok ilgimi çekti.. şu ara elimde bir masal kitabı var okuduğum, Judith Lieberman' ın. O kadar etkilendim ki, zaten çok severim masal dünyasını. Bunu da not edebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içinde psikoloji olunca daha da ilgi çekici
      Sevgiler

      Sil
  5. Okumak lazım listeme ekledim :D

    YanıtlaSil
  6. ne güzel , alayım notumu teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. İlk defa duyuyorum yazarı da, kitabı da...
    Yorumuna sağlık Fatmacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk defa duydum,diğer kitaplarına da göz atacağım ilk fırsattta

      Sil
  8. Gerçekten çok ilginçmiş, ismi de çok güzel, okuru cezbediyor. Yaşadığı şeylerden pişman olup hayatı yeniden yaşamak isteyenlerin uğradığı bir dükkan....oooo herkes üşüşür:))Çok teşekkürler, güzel bir tanıtım olmuş. Eline sağlık Fatma'cığım.

    YanıtlaSil
  9. Güzelmiş. En yakın zamanda almak lazım...

    YanıtlaSil
  10. hımm sempatik geldi banaaaa.

    YanıtlaSil
  11. Konusu ilginçmiş, en kısa sürede bakayım ben de :)

    YanıtlaSil
  12. Başlığı okuduğumda gerçekten böyle bir dükkanın var olduğunu sandım :) Yazıyı okuduktan sonra kendime güldüm. Güzel bir kitaba benziyor. Öneri için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim benim de yeni haberdar olduğum bir terapi yöntemi üzerine ilginç bir kitap

      Sil
  13. Böyle kitapları çok seviyorum. Beni bu güzel kitapla tanıştırdığınız için teşekkür ederim :) Listemin en başındaki yerini aldııııı :)

    YanıtlaSil
  14. Güzel paylaşımlarınızı ilgiyle takip ediyorum ve devamını bekliyorum, sizde benim blogumu izlemeye alırsanız sevinirim ... https://hastaliktakip.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. yirmidört ocak mim yazımda annenin orası var bak. asansörün yukardaki kapısının karşısındaki dik merdivenlerdek, ilk evlerden biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım hemen biliyorum o evi ne güzel fotoğraflamışsın

      Sil
  16. Kitabın ismi ilgi çekici. Psikodrama sevdiğim bir alan. Kitabı not alayım :)

    YanıtlaSil