HAYATA DÖN (Kitap Yorumu)

Bir Gülseren Budayıcıoğlu kitabı  ile sizlerleyim.
"Hayata Dön"



Sanırım daha evvel bahsetmiştim.  Psikoterapi seanslarının öyküleştirildiği kitapları, romanları daha bir zevkle ve iştahla okuyorum.  Bu konuda da son yıllarda Gülseren Budayıcıoğlu kitaplarına bayılıyorum.
Bu kitabı ilk olarak 2012 yılında okumuştum.
Geçen sene TV. de bir "İstanbullu Gelin " furyası başlayınca  bu kitaptan esinlenerek ve Gülseren Hanım'ın önderliğinde  diziye uyarlandığını öğrenince tekrar okumak istedim. Açıkçası okuduğumu da çok hatırlamayınca  okumak farz oldu. Ama önce arkadaşlarıma verince benim okuma neredeyse 1 yıl geçikti. Tekrar da olsa ancak bitirebildim.

KİTABIN KÜNYESİ:
ADI: Hayata Dön
YAZARI: Gülseren BUDAYICIOĞLU

YAYIM EVİ: Remzi Kitapevi
BASIM: Eylül 2011
SAYFA: 399

KİTABIN KONUSU:
Çirkin ve suskun Ala'nın çocukluğunda yaşadığı, tanık olduğu travmatik olayların şu an ki durumuna etkilerini okuyoruz. Zorla da olsa terapiye gidiyor ve başlarda sürekli susuyor ve sustukça terapistini de çileden çıkarmak için elinden geleni yapıyor.
Derken suskunluğu bozuluyor. Çirkin kızın hikayesi başlıyor.Öyle bir hikaye ki acıyla, dehşetle hüzünle her şeyi gölgede bırakıyor.
Çirkin kız açıldıkça, konuştukça güzel bir prensese dönüşüyor.
Ayrıca kitapta seanslar boyunca Ala'yı çözebilmek adına psikoterapist genç firavun Tutankamon'un esrarı, Hitler ve Freud'un kişiliklerinden alıntılar, çariçe Katerina 'nın hayatı, Eva Peron ve Prenses Süreyya'nın hüzünlü hayat hikayelerinden parçalar paylaşıyor..

BENİM YORUMUM:
Yine gerçek bir hikaye olması heyecanı hep tepede tutuyor.Acaba bu karakter neler yaşamış , neler onu bu hale getirmiş diye merak ediyorsunuz.Her kitapta olduğu gibi Gülseren Hanım'ın bu kitabı da gayet sade ve yalın bir dille anlatmış.Bu kitapta sanki Gülseren Hanım kendi iç dünyasına özellikle eşinin hastalığı ve onu kaybettiği zamanlarda hissettiklerine daha çok yer vermiş.
Ayrıca seanslarda bahsedilen dünyaca ünlü kişilerin hayat hikayeleri kitabı daha bir sürükleyici hale getiriyor.İlk okumam da o kadar dikkat etmemişim demek ki bulduğum ilk fırsatta bu şahıslarla ilgili de kitaplar okumak istiyorum.
Gelelim "İstanbullu Gelin"  dizisine aslında kitapla çok çok farklı gidiyor dizi, diziyi çok sıkı takip etmesem de kitabı okuyunca anlıyorsunuz.
İsimler aynı babaanne Esma Sultan, Süreyya Ala'nın annesi,
diziye göre daha doğmayan Ala ....
Özcan Deniz Karakterini canlandıran kişi dizi de gayet evine, eşine bağlı biriyken gerçek hayatta alkoliğin teki mesela,
Dizide Süreyya bir kız bebek kaybediyor,kitapta 2-3 erkek bebeği ölüyor.
vb......
Çokta açıklamayayım zaten dizide bu sezon neler olduğunu hiç bilmiyorum çünkü bu sene hiç izlemedim bu yazdıklarımda geçen sezondan.....



Sevgiyle Kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin
(Bu tarz kitap önerilerine açığım paylaşırsanız sevinirim)
Sevgiler......



27 yorum

  1. Ben de şu an aynı yazarın "Kral Kaybederse" kitabını okuyorum. Müthiş sürükleyici. Çok etkilenirsem diğer kitaplarını da okumak isterim.
    İstanbullu Gelin favori dizim. Dizinin öyküsünün bahsettiğin kitaptan uyarlandığını bilmiyordum. Gerçek yaşam öyküsü olduğunu ve öykü yazarının Gülseren Budayıcıoğlu olduğunu biliyordum ama bu kitaptan uyarlandığını bilmiyordum. Merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "kral Kaybederse"yi de okudum o kitabı da çok beğendim.....

      Sil
  2. Mutlaka okuyacağım yazdım bir kenara, o zaman çekilişime bekliyorum😊

    YanıtlaSil
  3. Yaşanmış hikayeler gerçekten insanı kendine çekiyor..Hele bu hikayeler sade anlaşılır bir şekilde okura ulaşıyorsa çok daha iyi oluyor...

    YanıtlaSil
  4. Psikolojiyi ele alan, psikoterapi seanslarına yer veren kitapları ayrı bir severim. Merak ettim, fırsat bulursam okuyacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. yaşanmış hikayeleri anlatan kitaplar her zaman daha ilgi çekici ve sürükleyici oluyor. Sizin tanıtım dilinizde harika. O yüzden sanırım ben de kitap listeme ekleyeceğim. Bu arada blogunuz da çok hoşuma gitti. Google plus sağ olsun. Hemen takibe aldım sizi. ben de beklerim. www.idilob.com

    YanıtlaSil
  6. Bu tip kitaplar,baya ilgimi çeker.Not aldım tabi ki :)

    YanıtlaSil
  7. İlginç ...Yani dizi ve kitap hakkında benim öğrendiklerim bana göre yeni bilgiler.Diziyi izlediğimden falan değil.Sadece az buçuk farkındayım dizinin...Kitabın hikayesi ve ilerleyişi de sürükleyici gibi görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende diziyi bu sene izlemiyorum ama kitabı okuyunca dizinin devamını merak etmedim değil....

      Sil
  8. bende bir egitimde gulseren budayicioglu ismini öğrendim henuz kitaplarini okuyamadim ama en kisa surede okuyacagim. bende yine kisisel gelişimde basarili yazan aslihan ozenin kitaplarini okuyorum birinden blogda bahsetmistim. cok basarililar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıhan Özen bende not aldım okumadım daha evvel,
      teşekkürler....

      Sil
  9. Yılbası hedıyelesme etkınlıgımın eslesmelerını yazdım beklıyorum. www.masalzehra.com

    YanıtlaSil
  10. hımm ivit bu yazarı senden duydum not aldım, o diziyi annem izliyoo, diyim ona bu malumatıı :) bu akşam kalp atışı izledim ben de çok sefiyoom :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sezon ne mutlu ki bana hiç bir diziyi izlemiyorum ama "Çukur" ve "Ufak Tefek Cinayetlerle" ilgili daha kötü bir eleştiri duymadım sanırım internetten izlemeye başlayacağım ikisini....

      Sil
  11. Fatma'cım hediye eşlemesinde sen çıktın .fatofotofan@gmail.com a yazarsan sevinirim :).
    Güzel tavsiyen içinde teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Bana da güzel geldi konusu. Okuyup kitaplığımda yer vermek isterim :)

    YanıtlaSil
  13. Bu tarzi ben de seviyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman zevkle okursunuz bu kitabı ve Gülseren Budayıcıoğlu'nun diğer kitaplarını....
      sevgiler...

      Sil
  14. Kitabı ilk kez duyuyorum. Tavsiye ve tanıtım için teşekkürler.
    Psikoterapi seanslarının öyküleştirildiği kitapları severek okuduğunuz belirtmişsiniz. Bu alanda en son okuduğum kitap benim de, Irvın YALOM un Günübirlik Hayatlar adlı kitabı olmuştu. Bu kitap, müstakil bir bütün hikaye etrafından değil de farklı farklı bir çok gerçek hikayeden oluşuyordu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler not aldım bu kitabı ilk fırsatta bakacağım....

      Sil