ESKİŞEHİR SAZOVA PARKI HAYVANAT BAHÇESİ


Selamlar,
1 mayıs günü tatil olunca o hafta sonu küçük bir tatil planı yaptık ve 2 günlüğüne Eskişehir'e gittik. Ama Eskişehir'in bu kadar kalabalık olabileceğini tahmin etmezdim. Ondan dolayı planladığımız birkaç yere gidemedik. Yazın Defne'yi bakıcı teyzemize bırakıp Zeynep ile birlikte günübirliğine tekrar gitmeye karar verdik. Çünkü "Balmumu Müzesi" ni gezemedik ayrıca "Masal şatosu" kapalı olduğu için onu da gezemediğimizden bir Eskişehir seyahatı daha şart oldu.
Ben şimdi sizlere yeni açıldığı için Sazova Parkı Hayvanat Bahçesi'nden bahsetmek istiyorum.


Hayvanat Bahçesine talep o kadar çoktu ki sanıyorum 15 dakika kadar sıra bekledik.
 
Eskişehir Sazova Hayvanat Bahçesi 29 Nisan tarihinde açılmış. 58.000 metrekare alan üzerine kurulmuş.Hayvanat bahçesi Japon Bahçesi, Sualtı Dünyası ve Sürüngenler ve Kuşlar için oluşturulan bölümlerden oluşmakta.....   
 
 
Ayrıca önümüzdeki yıl açılması planlanan vahşi ve yırtıcı hayvanlara özel bir bölümün de inşa çalışmalarına başlanmış..
1 Mayıs'taki 3 günlük tatilde  hayvanat bahçesini 45.000 yerli ve yabancı turist ziyaret etmiş....
 
 
Deve kuşu, Antilop, Zebra, Emu, Lama, Nandu, Mara, Paka, Kabibara, Oklu kirpi, Rakun, Lemur, Pelikan, Penguen, Fok, Geyik, Ceylan gibi 120'den fazla hayvan ve Sualtı Dünyasındaki hayvanlarla birlikte 243 farklı tür hayvanı bünyesinde barındırmaktaymış...
 
 
Eskişehir Hayvanat bahçesi şimdiye kadar gezdiğim en güzel hayvanat bahçesi olmuş gerçekten, yeni açıldığından mı bilemem gerek hayvanların olduğu bölümler,gerekse yürüyüş bölümleri çok temiz ve düzenliydi. Görevliler çok nazikti o kadar kalabalık olmasına rağmen sorduğunuz sorulara gayet güzel ve açıklayıcı cevaplar veriyorlardı. 

Tek dikkatimi çeken şey tüm hayvanların önündeki tel çitlerde düşük düzeyde olsa elektrik akımı olmasıydı. Kaldı ki ben bu yazıyı sizlere hazırlayıncaya kadar bir  Rakun elektriğe tutulmuştu geçen hafta. Görevlilere sorduğumuzda bunun güvenlik amaçlı olduğu ve çok düşük düzeyde elektrik akımı olduğunu söylediler. Bu konu ne kadar doğru bilemiyorum ama muhakkak alınacak başka tür önlem vardır diye düşünüyorum....
 
  

Evet Hayvanat bahçesi turumuz böyleydi daha Eskişehir yazılarım devam edecek.
Youtube kanalımda  Eskişehir Sazova Hayvanat Bahçesi ile ilgili kısa bir video var. İzlemek isterseniz yandaki youtube linkinden ulaşabilirsiniz.

Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin....

24 yorum

  1. Eskişehir görmek istediğim yer. Günübirlik turlarla gidelim diyorum elime. Bakalım kısmet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidin bencede çok güzelleşmiş bir şehir insan çalışan bir belediyenin nasıl olduğunu görüyor

      Sil
  2. Hayvanat bahçelerini çok seviyorum Eskişehir'e yolum düşerse mutlaka gitmek isterim :)

    YanıtlaSil
  3. Ailem Eskişehir'de yaşamıştı bu yüzden çok gittim. Arkadaşım 19 mayısta gidelim deyince '3 gün çok' demiştim... Meğer Sazova Parkı acayip bir yer olmuş ve çocuklar için ne uygunmuş :) Şimdi sizin fotoğrafları görünce daha iyi anladım!
    Başka bir sebeple iptal oldu ama ilk müsait zamanda gitmek istiyoruz çocuklarla.

    Bir süredir buralarda yoktum, size hep ziyarete gelmek istiyordum yayınlarınızı görüp ama kısmet olmadı kusura bakmayın :)

    Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bencede çocuklar için Harika gezilecek yerler var

      Sil
  4. Şehrime gelmişsiniz de haberim olmamış.
    Hayvanat bahçesini çok merak ediyorum ama daha görmedim.
    Bir dahaki gelişinizde sizi misafir etmek isterim.
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum davetiniz için inşallah diyelim güzel şehir Eskişehir

      Sil
  5. Şu yılan olmayaydı daha mi iyiydi ne 😀 zira kendilerinden hiccc hazetmem dee :) ama geri kalan bir cogu pek bi sirinmis.

    YanıtlaSil
  6. eskişehirr e gitmeyi çok istiyorum yaa :( sanırım ben de gideceğim ama hayvanat bahçelerine karşı olduğum için oraya gitmeyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki tercih , ama alternatif gezilecek yerler var

      Sil
  7. Sanki bizim Sasalı Doğal Yaşam Parkı, daha güzel gibime geldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Sasalı'ya gidemedim belki yazın ailemin yanına gidince olabilir

      Sil
  8. çok seviyor çocuklar oraları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim küçük için biraz sıkıntı oldu ama

      Sil
  9. Eskişehir'e gitmiştim, keşke hayvanat bahçesini de gezseymişim :))

    YanıtlaSil
  10. Özellikle çocuklu aileler için bence çok güzel bir alternatif.İnşallah gezemediklerinizi de en kısa sürede gezersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en kısa sürede niyetimiz var çok teşekkürler

      Sil
  11. Eskisehiri ben de merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  12. Biz gittiğimizde kış ayıydı ve kapalıydı görememiştim sayenizde görmüş oldum şimdi😊

    YanıtlaSil
  13. hayvanat bahçesi mantığına çok karşıyım ama ben de gidip geziyorum hayvanları sevmek için. hepsi çok şirin, yılanı saymıyorum :D

    YanıtlaSil