SAKIZ ADASI TURU

Okul dönemi olunca ve malum küçük bir çocukla kış döneminde gezmeye pek zaman ve fırsat ayırmıyoruz. Aslında eşim de bende imkanlarımız el verdiği ölçüde gezmeyi seviyoruz. Sizlere geçen yaz ki günübirlik Sakız Adası turumuzdan bahsetmek istiyorum biraz...
 
 
 
Geçen eğitim öğretim yılında öğretmenlikte 15 yılı tamamlayınca yeşil pasaportu hakettim. Aldık pasaportları elimize ama dedim ya imkan yok yurtdışına. Zeynep'e de söz verdik sayılır pasaportları alınca yurtdışına çıkarız diye. Ne yapabiliriz diye düşünmeye başlayınca Çeşme'den Sakız Adası'na gitmeye karar verdik.
 
Çeşme Limanı'ndan 2 feribot firması geçiyor Sakız Adası'na biri "Turyol" diğeri "Egebirlik" .Biz Egebirlik firmasına ait feribotu kullandık ama memnun kaldık sayılmaz çünkü hem gidişte hem de dönüşte saatinde hareket etmedi. Turyol firmasının feribotu tam saatinde hemen kalktı. Yanlış hatırlamıyorsam Çeşme Liman'dan 45-50 dakika sürmüştü adaya varmak. Adaya varınca Defne daha  küçük ve  o zaman emziriyordum da bizim için en uygun olanın araba kiralamak olacağına karar verdik. Limandaki rent a car'ların birinden günlüğü 35 Euro'ya araba kiraladık. Çok ta iyi bir karar vermişiz istediğimiz yerde durduk, dinlendik Defne'nin bakımını istediğim gibi yaptım.
Fazla zamanımız olmadığı için günübirlik bir tur oldu bizim ki..
1 günde adanın sadece güney tarafını yani 3 köyü gezebildik .Yukarıdaki fotoğrafta kırmızı işaretli güzergahı takip ettik. 
(Vessa Köyü St. Demetrrios Kilisesi)
 
 
1.  durağımız Vessa Köyü
  .Merkezden 19 km uzaklıkta Bu köy neredeyse terkedilmiş gibi sessiz sakin ıssız bir köydü, taş evler ,dar sokaklar çok şirin ve küçük bir köy..... Karakteristik yapısı hiç bozulmamış evlerin .
 
 
 
2. durağımız LİTHİ KÖYÜ:
Lithi köyü bir balıkçı köyü. Balık restoranlarının ve tavernaların  bol olduğu  bir sahil köyü.... Denizi kum  ve sığ, kumsalı güzel .Şezlong ve şemsiye ücretsiz. Burada zamanımız az olduğu için sadece Zeynep denize girdi.

 
Burada yemek molası verdik
.Balık, karides ve kalamar yedik çok güzeldi gerçekten, yanlış hatırlamıyorsam 3 kişi sanırım 37 Euro ödemiştik...

 
 
Yemeğimizi yiyip, biraz dinlendikten sonra ki yerimiz PİRGİ KÖYÜ oldu.
Burası da taş evlerin, dar sokakların olduğu bir köy. Yalnız bu köyün karakteristik bir özelliği var tüm evler tek renk ve evler üzerinde siyah beyaz geometrik şekillerin yer aldığı süslemeler var.

 
Köy meydanında kafeteryalar var..
 
 
Ayrıca köyde bulunan Aziz Apostoli Kilisesi de köyün meydanında yer alıyor.
 
 
Adada yollar çok dar onun için dikkatli araba kullanmak gerekiyor...Ayrıca yol boyunca küçük minyatür Şapeller var. Galiba o Şapeller tam orada bir ölümlü bir trafik kazası gerçekleştiğini ölen kişinin anısını belirtiyormuş..
 
Adada seyir halindeyken en sık karşılaşacağız şey tabi ki Sakız Ağaçları. 2012 yılı Ağustos ayında çıkan yangında çok sayıda Sakız Ağacı yanmış ama bu yaz bizim gördüğümüz yanan bu ağaçların yerine herhangi bir rehabilite çalışmasının yapılmadığı
 
 
Ada'dan ne aldık? Tabi ki Sakız Macunu, magnet ve küçük bir Uzo....
 
1 günlük ada turumuz bu kadar , belki bu yaz da adanın  diğer kalan kısmını gezmek için gidebiliriz. Yalnız dikkatimi çeken bir şey vardı o kadar çok Türk turist olmasına rağmen ,Ne Türkçe birkaç kelime ya da yazı ile yol gösterme niyetli değildi adalılar....
 
İşte geçtiğimiz yazdan kalma bir seyahat ,bu yaz bu seyahatlerin artması dileğiyle.
Sevgiyle kalın.
Yorumlarınızı eksik etmeyin....
 
 
 
 
 

34 yorum

  1. Yaz günlerine götürdünüz bizi, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar soğuk bir kış yaşıyoruz ki gerçekten yazı çok özledik....

      Sil
  2. Çok güzeldir adalar. Ben de Midilli ve Rodos'a gitmiştim. Daha gezilecek ne çok yer var. Pasaport iyi bir başlangıç yaptırmış size, nice gezilere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler bu yaz da Midilli düşüncemiz var bakalım kısmet olursa...Yakından uzağa doğru diyelim:)))

      Sil
  3. Gidesim geldi :)

    Bu arada yorum kutusuna ilk tıklamada bahis sitesi açılıyor, virüs olabilir bir kontrol et canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler...

      bazen bana da oluyor bazı arkadaşlara yorum yapacağım zaman çıkıyor .Benim sayfada herhangi bir sıkıntı yok gibi ama uyarı için çok teşekkürler....Dikkat edeceğim...

      Sil
  4. Merhaba.. İade-i ziyarete geldim..
    Sakız adası en merak ettiğim yerlerdendi. Sayenizde bende gezmiş kadar oldum :)

    YanıtlaSil
  5. Yeşil pasaport iyi olmuş :). Yazı da güzel, yazı da anımsattı :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kadar soğuk bir kıştan sonra yazı özledik gerçekten...

      Sil
  6. Ellerinize sağlk güzl paylasmdı

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor gerçekten..:)

    YanıtlaSil
  8. Fotoğraflar nefis,. Ve gezinin güzelliğinin de görseli :)

    YanıtlaSil
  9. Gitmeyi düşündüğümüz yerler arasındaydı tam zamanında ve çok işime yaradı bilgilerini aktarman eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ne demek inşallah arzu ettiğiniz zaman gidersiniz....

      Sil
  10. Ne güzel içimi ısıttı kış da;yaz gezisi çok hoştu .
    İyi gezmelerin tekrarı olur inşallah.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim :) www.nurundelidolublogu.tk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sayfanızı en kısa sürede ziyaret edeceğim
      Sevgiler

      Sil
  12. sessiz kalabalıktan uzak ve insan elinin daha az değdiği yerlerin sadece fotoğraflarını bile görmek huzur verdi şahsen.seçim harika nice tatillerinize :)

    YanıtlaSil
  13. oleeey tamam gidicem taaam şu pirgiyi göreyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalı yazı planla o zaman👍🏻👍🏻

      Sil
  14. Sakız macununu ilk defa görünce yadırgamıştım. Gözümde favori ürün olmasa da tatlılarda kullanmak için pratik bir yöntem.

    YanıtlaSil
  15. Yazı özledim valla bir an önce o sıcacık günlerin gelmesini iple çekiyorum :)

    YanıtlaSil
  16. O kadar tembelimki hala gidipte yesil pasaportumu almadim ne guzel anlatmissiniz dilinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hak ettiyseniz bence bir an evvel çıkarın :)))

      Sil