"TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER"Kitap Yorumu

Artık bizim köy hayatı başladı.
Onun için bloğa yazı yazmaya veya okumaya çok sık giremiyorum.
Son okuduğum kitabı sizlerle paylaşmak için buradayım.

TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER
Bu ay  @bizkimizkadınız Sevgili Kadriye'nin oluşturduğu "Kitap Kulübü"ne Bursa'dan dahil oldum.Mayıs ayının kitabı "Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer"i tamamlayarak Kadriye'nin moderatörlüğünde Skype programı üzerinden yorumladık.

Kitap 2012 yılında Pegasus Yayınlarından çıkmış. 447 sayfa.

 Konusu: 
İntihar etmek üzere olan Alan karşısına çıkan bir kişi ile hayatı üzerine bir anlaşma yapar. Ve bu anlaşma ile Alan'a görevler vermeye başlar.Bu görevler sonucunda Alan'ın  hayatını sorgulaması, değişim için sarfettiği çabayı ve sonunda meydana gelen değişimi okuyoruz.

Baş kahramanımız Alan, hata veya yanlış bir şey yaparsa sevilmeyeceğini,saygı duyulmayacağını düşünen; kendini ve yaşantısını çevresindekilere göre yani bizde varolan "el alem ne der" üzerine oluşturmuş bir kişi.Yaşadığı her olumsuz olay veya durumu, kendine travmaya dönüştürebilecek yapıda bir kişi.

Romanın çok büyük bir bölümü baş kahraman Alan'ın ağzından ifade edilmiş.
Klasik bir psikolojik roman değil, "Romanlaştırılmış kişisel gelişim kitabı  veya psikolojik roman" demek belki doğru olabilir.

İlk başladığım zaman belki 50-60 sayfa kadar sıkıcı geldiğini söyleyebilirim.Fakat konu biraz ilerlemeye Dubreuil , Alan'a görevler vermeye başlayınca, bu görevlerin amacı ne? ne kazandıracak? nasıl bir değişim yaratacak diye düşünmeye başlayınca kitap daha akıcı  ve zevkli okunur hale geldi.

Bir bütün olarak baktığımda kitabı severek okudum. Altını çizdiğim çok önemli noktalar kayıt ettim.
Kitaptaki anahtar cümle "Dünya'da görmek istediğin değişim sen ol" 
Bu kitaptan aklımda kalacak en önemli noktalardan biri Dubreuil'in Alan'a farkına varmadan sigarayı bıraktırması.
Ama genel olarak herkese tavsiye edebileceğim ve okuyan herkesin kendine göre bir şeyler çıkaracağını düşündüğüm  bir kitap..
Okuyanlarınız varsa yorumlarınızı gerek buradan gerek instagram üzerinden paylaşırsanız sevinirim.

Sevgiyle Kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin....




7 yorum

  1. Değerli yorumların için teşekkürler Fatmacığım. İyi ki katıldın kitap kulübümüze.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. davet ettiğin için ben teşekkür ederim,kitap okuma anlamında bu kulüp benim için bir motivasyon kaynağı oldu

      Sil
  2. Alıntıladığınız o anahtar cümle gerçekten etkileyici. Kişisel gelişim türüyle pek aram yok aslında ama "romanlaştırılmış" ifadesi dikkatimi çekmeye yetti. Kitabı ismen biliyordum ama içeriği ve türü hakkında bir bilgim yoktu. Yorumunuzla kitap ilgimi çekti diyebilirim. Teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim ilk başlarda biraz sıkıcı gelebilir ama ilerleyen sayfalarda çok can alıcı noktalara değinmeler var...

      Sil
  3. Başlayıp ilerlemeden bırakmıştım bu kitabı. Nedense beni pek sarmamıştı diye hatırlıyorum. :')

    YanıtlaSil
  4. Ahhhhh kitabı görünce hemen geliverdim.
    Benim çooook sevdiğim bir kitaptır gerçekten :I Sonları çok şaşırtıcı gelmişti hatta.

    YanıtlaSil