SUUÇTU ŞELALESİ

Yaz tatili bloğuma yazma ,blogları takip etme anlamında bana yaramadı. Malum tatil olunca sürekli çocuklarla beraber olmak ufak tefek gezmeler derken adam akıllı bilgisayarın başına oturamaz oldum. Ama olsun bu rehavetten de kurtulacağım inşallah...
Her neyse diyelim.....
Daha evvel belirtmiştim ben İzmirliyim Eşim Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesinden.
Mustafakemalpaşa'nın bir köyünde deden kalma bir evi alıp biraz tadilat ettirdik.
Artık yazlarımızı burada geçirir olduk kızlar köyde olmaktan çok mutlu istedikleri gibi bahçede haşır neşir oluyorlar. Dalından salatalığı, biberi,kabağı, patlıcanı topluyorlar,kümesten kendi yiyecekleri yumurtayı alıyorlar kısacası benim çocukken İzmir'de yaşamadığım görmediğim ne varsa onlar yaşıyor. Onların hayatlarından memnun olması  beni daha çok memnun ediyor.....

Biraz sizlere Mustafakemalpaşa ilçesine bağlı Suuçtu Şelalesi'nden bahsetmek istiyorum.
Suuçtu şelalesi merkeze 17 km uzaklıkta, Çataltepe Mevkiinde, Muradiyesarnıç köyü yakınlarında.Bursa ili sınırları içerisindeki en güzel tabiat harikalarından biri......
Farklı ağaç çeşitlerini ve yeşilin binbir tonunu barındıran bir orman içerisinde yer alan  
Suuçtu Şelalesi bir fay hattının çökmesi sonucu oluşmuş.Su yaklaşık olarak 38 metreden dökülmekte.
Yazın sıcakların etkisiyle suyunda azalma olsa da kışın ve özellikle karlar eridiği zaman su miktarında artma oluyor.
Daha önceden şelalenin yakınlarında piknik yapmaya mangal yakmaya izin veriliyordu fakat artık buranın Milli parklara ait olmasından sonra sadece ziyaret için izin veriliyor. Malesef biz türk halkı olarak yine yasaklara riayet etmeyerek hem mangalımızı yakıp buram buram tüttürüyor hem de pikniğimizi yapıyoruz.Birde "piknik yapmak yasaktır" tabelalarının altında.....
Halk olarak bu konuda daha da bilinçleneceğimizi umarak sizi kendi çektiğim şelale fotoğrafları ile başbaşa bırakıyoruz.







Olur da bir gün yolunuz Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesine düşer ve buralara gelmişken şelaleyi görmek isterseniz nasıl gideceksiniz?
Mustafakemalpaşa'dan yalıntaş mahallesine gelip Suuçtu Şelalesi tabelalarını takip ederek Muradiye sarnıç köyüne ulaşınca şelaleye de varmış olacaksınız....

Sevgiyle kalın,
Yorumlarınızı eksik etmeyin.....

24 yorum

  1. Güzel bir şelale. Yolumuz düşerse bir uğramak isterim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ülkemizde gerçekten görülmesi gereken çok yer var, yolunuz düşerse tavsiye ederim.....

      Sil
  2. Çok güzelmiş,iyi ve keyifli tatiller size :) Ben Bursa'dayken Saitabat Şelalesi'ni görme şansım olmuştu. Oralar da pek güzeldir. Buraya da giderim inşallah seneye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolun düşerse tavsiye ederim,gerçek bir şelale:)))

      Sil
  3. Uzun pozlamacılar ile düğün fotoğrafçıların yeri. ;)

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyoorrr. Yerin de olmayı ne çok istedim görünce. Huzur dolu tatiller canımm :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir yermiş ayrıca fotoğraflara bayıldım <3 :) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Manzara süper sıcaklarda kalınacak yer .

    YanıtlaSil
  7. ne şanslısınız yaa ne güzel bir tatil evi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene bu şansı daha iyi idrak ediyorum artık😉

      Sil
  8. Çok güzel fotoğraflar, bir gün görmeyi ben de isterim :))

    YanıtlaSil
  9. Ah o yaz rehavetinden,2 çocukla evde olmaktan blogu aksatma,yeterince zaman ayıramama nedir ben çokkkk iyi bilirim.Çocukların toprakla,doğayla iç içe olması onlar için büyük şans.Ve fotoğraflar harikaaaa....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ,evet aynen bir rehavet içerisindeyim ki sorma....

      Sil
  10. Nedense çocukluktan beri şelaleri çok sever ve müthiş bir doğa olayı diye görürüm. Yolumuz düşerse neden olmasın....

    YanıtlaSil
  11. yolunuz bu taraflara düşerse tavsiye ederim,
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel yerler cennet gibi...

    YanıtlaSil